ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک استارتاپ چینی تولید انبوه باتری حالت جامد را ممکن کرد

دستیابی به فناوری تولید انبوه باتری حالت جامد در سال های اخیر به یکی از مهم ترین چالش های صنعت تبدیل شده و شرکت های بزرگی مانند دایسون، فیسکر و حتی BMW به دنبال توسعه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

دستیابی به فناوری تولید انبوه باتری حالت جامد در سال های اخیر به یکی از مهم ترین چالش های صنعت تبدیل شده و شرکت های بزرگی مانند دایسون، فیسکر و حتی BMW به دنبال توسعه راه حلی برای تولید انبوه باتری های مذکور بوده اند.

فناوری باتری حالت جامد که به گفته پژوهشگران بخش مهمی از کمبودهای باتری های لیتیوم-یونی کنونی در زمینه شارژ سریع، عمر و دوام را برطرف خواهند کرد، به خصوص در تلفن های هوشمند و البته خودروهای الکتریکی کاربرد داشته اما تا کنون هیچ شرکتی موفق به تولید انبوه آنها نشده است.

استارتاپ چینگ تائو سالانه 100 مگاوات ساعت سلول باتری تولید خواهد کرد

حالا یک استارتاپ چینی به نام «Qing Tao Energy Development Co» از دانشگاه فنی شینگهوا ادعا می کند به فناوری لازم برای تولید انبوه باتری حالت جامد دست یافته و خط تولید این محصول را در شهر کانشان (شرق چین) راه اندازی کرده است. طبق گزارشات، خط تولید مورد بحث ظرفیت تولید 100 مگاوات ساعت سلول باتری در سال را داشته و استارتاپ چینگ تائو قصد دارد این رقم را تا سال 2020 به 700 مگاوات ساعت برساند.

باتری حالت جامد

نکته جالب توجه چگالی انرژی بالاتر باتری های تولیدی چینگ تائو نسبت به باتری های موجود در بازار است که برای نمونه های حالت جامد چینی ها، 400 وات ساعت در هر کیلوگرم بوده و نتیجتاً در مقایسه با 250 تا 300 وات ساعت نسل جدید باتری های لیتیوم-یونی، به فضای کمتری برای ارائه ظرفیت برابر احتیاج خواهد داشت.

لازم به ذکر است که استارتاپ چینگ تائو سال 2014 توسط نان سیون (عضو آکادمی علوم چین) به همراه گروهی از دانش آموختگان مقطع دکتری دانشگاه شینگهوا تأسیس شد و تا کنون 1 میلیارد یوان (تقریباً 144 میلیون دلار) در پروژه باتری حالت جامد سرمایه گذاری کرده است.

گفتنی است هنوز اطلاعات دقیقی از فناوری مورد استفاده چینی ها منتشر نشده اما به گفته آقای سیون، محصولات استارتاپ چینی به دلیل حذف مایعات قابل اشتعال، از ایمنی بالاتری برخوردار بوده و در مدل های انعطاف پذیر هم قابل تولید خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی