ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال بازگشت آیفون 10 به خط تولید به علت فروش کم مدل‌های جدید

بر اساس گزارش وال‌ استریت ژورنال، اپل با توجه فروش کمتر از انتظار آیفون‌های XS و XS Max، تولید آیفون 10 را ادامه داده است. این خبر بر اساس توافق اپل و سامسونگ برای تولید ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بر اساس گزارش وال‌ استریت ژورنال، اپل با توجه فروش کمتر از انتظار آیفون‌های XS و XS Max، تولید آیفون 10 را ادامه داده است. این خبر بر اساس توافق اپل و سامسونگ برای تولید صفحه‌ نمایش‌های اولد به بیرون درز کرده است.

پیش از این اپل تولید آیفون 10 را هنگام عرضه مدل‌های جدیدش متوقف کرده بود. بسیاری در آن زمان اعتقاد داشتند که انجام این کار از سمت اپل در واقع سوق دادن کاربران به خرید نسل جدید آیفون‌ها بوده است.

با توجه به سن بیشتر آیفون 10 نسبت به گوشی‌های هوشمند فعلی اپل، تولید این محصول ارزان‌تر تمام می‌شود و قرار است این گوشی تا زمانی که تقاضای کافی در بازار وجود دارد، همچنان در خط تولید حضور داشته باشد.

پیش از این هم گفته بودیم که فروش کم‌تر از انتظار آیفون‌های فعلی به‌خصوص آیفون XR که مدل ارزان‌تری محسوب می‌شود، باعث شده تا اپل تعداد خطوط تولید آن‌ها را به شکل قابل مشاهده‌ای کاهش دهد.

آیفون 10

برای مثال کمپانی فاکسکان به عنوان یکی از تولید کنندگان آیفون در حالی که پیش از این از ۶۰ درصد خط تولید خود را به آیفون XR اختصاص داده بود، این میزان را به ۴۵ درصد کاهش داده زیرا با توجه به عرضه و تقاضا، در حال نیازی برای این حجم از تولید XR وجود ندارد.

همین کاهش تولید آیفون در فاکسکان باعث شده تا این کمپانی مجبور به کاهش ۴ میلیارد دلار از هزینه‌های خود در سال 2019 باشد و حتی ۱۰ درصد از کارکنان غیر فنی خود را اخراج کند. همه این اتفاقات برآیند خود را روی سهام فعلی اپل نشان داده‌اند و این کمپانی نزدیک به ۱۹۰ میلیارد دلار از ارزش خود را تنها طی مدت زمان ۵ هفته از دست داد.

بسیاری نبود نوآوری به اندازه کافی جذاب را دلیل کاهش فروش آیفون‌های جدید می‌دانند. نظر شما در مورد دلیل کاهش سهم آیفون در بازار جهانی موبایل چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۲ آذر ۱۳۹۷

    به خدا من آخر نفهمیدم آیفون ۱۰ فروشش ترکونده بود یا افتضاح کرده بود
    هر بار خبر میزنین فلان جا گفت آیفون ۱۰ رکورد فروش زد یکبار مینویسید فلان جا گفت بخاطر فروش کم فلان شد

مطالب پیشنهادی