ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خرده فروشان کره‌ای از اپل به خاطر خساست شکایت کردند

بعضی از خرده‌ فروشی‌های کشور کره جنوبی از اپل به خاطر سیاست‌های غیر منصفانه‌ خود در مورد مدل‌های نمایشی فروشگاه‌های موبایل شکایت کرده‌اند. به طور معمول، اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مدل‌های نمایشی موبایل‌های خود را ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

بعضی از خرده‌ فروشی‌های کشور کره جنوبی از اپل به خاطر سیاست‌های غیر منصفانه‌ خود در مورد مدل‌های نمایشی فروشگاه‌های موبایل شکایت کرده‌اند.

به طور معمول، اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مدل‌های نمایشی موبایل‌های خود را در اختیار خرده فروشان قرار می‌دهند که البته بعدا جمع آوری می‌شوند. از سوی دیگر اپل خرده فروشان را مجبور می‌کند تا تمام این مدل‌های نمایشی را بخرند.

خرده فروشان گلایه می‌کنند که با توجه به این نکته که امسال سه مدل گران قیمت آیفون عرضه شده‌اند، انجام این کار از لحاظ اقتصادی به هیچ عنوان منطقی نیست. آن‌ همچنین گله دارند که اپل قوانین سفت و سختی را برای نحوه نمایش آیفون‌ها لحاظ کرده است. این فروشندگان جدا از آن که قیمت زیادی را برای استفاده از این مدل‌های نمایشی پرداخت می‌کنند، توسط اپل در مواردی همچون محل قرارگیری قفسه‌ها و همچنین محل‌هایی که پوسترها آویزان شده‌اند هم تحت نظارت هستند.

اپل

این اولین بار نیست که شیوه فروش محصولات اپل در خرده فروشی‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرد. پیش از این و در سال 2016 هم کمیسیون تجارت عادلانه کشور تحقیقاتی را در مورد نحوه فروش آیفون‌های تبلیغاتی و اشتراک هزینه تعمیرات آیفون‌ها آغاز کرد که نتیجه آن مقصر و نادعادلانه خواندن اقدامات این کمپانی بود.

در آن زمان این شایعه وجود داشت که یک روز پیش از عرضه رسمی آیفون 10 در کره، مقامات کره جنوبی وارد مقر اپل در این کشور شده و کارمندان را درباره راهکارهای تجاری کمپانی آمریکایی مورد بازخواست قرار داده اند. بعضی از افراد اعتقاد داشتند که هجوم مقامات کره ای به دفتر اپل، نشان دهنده ترس آن‌ها از افزایش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور است.

جدا از این موارد، اپل در حال حاضر با مشکل فروش کمتر از انتظار آیفون‌های جدیدش روبرو بوده که حتی باعث کاهش سهام این کمپانی و بازگشت دوباره آیفون 10 به خط تولید شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی