ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

انقلاب صنعتی نوین با کارخانه‌هایی که در مدار زمین محصول تولید می‌کنند

پس از نخستین سفر انسان به خارج از اتمسفر زمین، علم و فناوری هوافضا با شتاب فزاینده ای پیشرفت کرد و حالا به جایی رسیده ایم که کمپانی «Space Tango» تصمیم گرفته اولین کارخانه فضایی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

پس از نخستین سفر انسان به خارج از اتمسفر زمین، علم و فناوری هوافضا با شتاب فزاینده ای پیشرفت کرد و حالا به جایی رسیده ایم که کمپانی «Space Tango» تصمیم گرفته اولین کارخانه فضایی را در مدار زمین قرار دهد و انقلاب صنعتی نوینی را آغاز کند.

شرکت مورد اشاره قصد دارد در حدود سال 2025 میلادی، نخستین پلتفرم تمام خودکار تولیدی خود تحت عنوان «ST-42» را در مدار زمین قرار دهد و با استفاده از شرایط خاص گرانش در فضا، روش های جدیدی را برای تولید محصولات حساس به کار گیرد.

پروژه Space Tango تصمیم دارد با بهره برداری از بی وزنی انقلاب صنعتی جدیدی پدید آورد.

سفرهای فضایی تجاری مدت هاست که به صورت مستمر انجام می شوند و از این طریق ماهواره های مختلفی در مدار قرار گرفته و برای ساکنین ایستگاه فضایی بین المللی نیز محموله های مختلف ارسال می شود؛ با این حال پروژه Space Tango گام را فراتر نهاده و تصمیم دارد با بهره برداری از بی وزنی، امکان کنترل شرایط محیطی و سایر ویژگی های مخصوص فضا، انقلاب صنعتی جدیدی پدید آورد.

انقلاب صنعتی

البته تا کنون 15 عضو ایستگاه فضایی بین المللی آزمایشات مختلفی را با هدف راه اندازی صنایع مختلف در مدار زمین انجام داده اند، اما اسپیس تنگو به دنبال گام بعدی در انقلاب صنعتی جدید است و می خواهد انواع فرآورده های دارویی و سایر محصولات فناوری-پایه را به صورت خودکار در مدار زمین تولید کند.

بر اساس اظهارات کمپانی، پلتفرم بدون سرنشین ST-42 در ابتدا چند سفر تحقیقاتی برای سنجش شرایط و تعیین پتانسیل های موجود تولید محصول به فضا خواهد داشت و سپس، به تولید مواد دارویی مبتنی بر استانداردهای FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) خواهد پراخت.

گفتنی است هدف نهایی Space Tango علاوه بر راه اندازی خطوط تولید خودکار در فضا، عرضه محصولات ویژه و ایجاد ارزش مالی چند میلیارد دلاری، کمک به پیشرفت فناوری های تولید خودکار در صنعت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی