ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم تجهیزات هواوی
تکنولوژی

تحریم تجهیزات هواوی در دستور کار متحدان آمریکا قرار می گیرد

طبق گزارش تازه ای که وال استریت ژورنال منتشر کرده دولت آمریکا در تلاش است تا متحدانش را مجاب نماید که به خاطر برخی ملاحظات امنیتی تحریم تجهیزات هواوی را در نظر بگیرند. منابع مطلع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

طبق گزارش تازه ای که وال استریت ژورنال منتشر کرده دولت آمریکا در تلاش است تا متحدانش را مجاب نماید که به خاطر برخی ملاحظات امنیتی تحریم تجهیزات هواوی را در نظر بگیرند. منابع مطلع ادعا می کنند که مقامات دولتی آمریکا با همتایان خود در کشورهای آلمان، ژاپن و ایتالیا در این رابطه دیدار کرده اند و طبق گزارشات قصد دارند با ارائه برخی مشوق های مالی به این کشورها آنها را از کاربرد تجهیزات هواوی منصرف نمایند.

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما به خاطر دارید که امسال ایالات متحده آمریکا تحریم تجهیزات هواوی را در دستور کار خود قرار داد و خرده فروشی های مستقر در پایگاه های نظامی اش را هم از فروش موبایل های هواوی بر حذر داشت. با این حال اما این نگرانی وجود دارد که پایگاه های آمریکایی خارج از خاک این کشور در صورتی که ترافیک اینترنتی شان از شبکه های تجاری توسعه یافته بر بستر تجهیزات هواوی عبور کرده باشد در برابر حملات هکی آسیب پذیر باشند. ارائه شبکه ارتباطی 5G توسط این شرکت چینی نیز یکی دیگر از عمده نگرانی های مقامات آمریکایی است.

با وجود آنکه نگرانی ها در رابطه با کاربرد تجهیزات مخابراتی ساخت چین به دوران قبل از دولت ترامپ بر می گردد، ایجاد تنش در روابط آمریکا و چین و جنگ تجاری ادامه داری که دونالد ترامپ آتش آن را روشن کرد، ترس مقامات آمریکایی از بابت نقض ایمنی سایبری اش را بالا برده است.

گفتنی است هواوی همواره خاطرنشان کرده که مستقل از دولت چین عمل می کند اما یکی از سناتورهای آمریکایی اخیرا ادعا کرده که این شرکت بازوی دولت چین است و استدلال هایی را هم در این رابطه ارائه نموده. مقامات FBI، CIA و سازمان ملی امنیت آمریکا همگی در رابطه با استفاده از گوشی ها و سرویس های ارائه شده توسط هواوی هشدار داده اند.

اما در میانه این نگرانی ها هواوی مرکزی را در انگلستان افتتاح کرده که کارش بررسی نقص های امنیتی و درب پشتی های احتمالی محصولات خودش است. هرچند که یک هیئت نظارت دولتی پیشتر مدعی شد این قبیل تلاش ها «اطمینان اندکی» را به وجود می آورند. اوایل همین ماه هواوی مرکز مشابه دیگری را هم در آلمان راه اندازی کرد.

هواوی در جوابیه خود به نشریه وال استریت ژورنال شگفتی خود از این ادعاها را مطرح کرد و ابراز نگرانی کرد که مبادا آمریکا بر متحدانش اثر بگذارد:

اگر رفتار یک دولت به فراتر از مرزهایش گسترش پیدا کرد نباید آن رفتار را تشویق کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • meyoucat
    meyoucat | ۳ آذر ۱۳۹۷

    ترس آمریکا از پیشرفت چین و هوآوی باعث این دست و پا زدناست

مطالب پیشنهادی