حتما تایید می کنید که تجربیات نوکیا در خارج از کسب و کار اصلی اش یعنی شبکه، چندان هم موفق نبوده؛ تلاش های این شرکت فنلاندی در زمینه دوربین های واقعیت مجازی به جایی نرسید و واحد تولید تجهیزات سلامت آن (به نام ویتینگز) نیز بودجه اولیه مورد نیاز برای موفقیت را نداشت و در نتیجه به فروش گذاشته شد. و حالا تیم مدیریتی نوکیا قرار است دستخوش تغییرات بزرگی شود تا این شرکت روی چیزی تمرکز کند که در آن بهترین است.

نوکیا اعلام کرده که گروه های شبکه سیمی و همچنین واحد موبایل خود را در قالب تیمی به نام Access Networks با هم ادغام می کند تا با این تغییر بتواند بالاترین بهره را از پتانسیل های خود در زمینه 5G ببرد. این گروه مدیریت اختصاصی خود را خواهد داشت (هرچند که هنوز نام این فرد مشخص نشده) و همزمان تیم مدیریتی هم به کل تغییر می کند.

به دنبال تغییر تیم مدیریتی نوکیا مدیر فعلی واحد موبایل آن (Marc Rouanne از مدیران سابق آلکاتل) نیز قرار است این شرکت را ترک کند و جای خود را به Tommi Uitto بدهد که ۲۳ سال است به عنوان کارشناس واحد تکنولوژی های رادیویی با نوکیا همکاری دارد. طبق گفته راجیو سوری مدیرعامل نوکیا دانش کلی او در این زمینه و تجربه فروش موفقش از او مدیری بسیار قوی می سازد.

البته برای اظهار نظر در مورد اینکه تغییرات ایجاد شده اثربخش واقع می شوند یا خیر هنوز زود است اما روشن است که نوکیا در زمینه 5G موفق ظاهر می شود. تعداد زیادی از اپراتورهای بزرگ شامل At & T،  T-Mobile و ورایزن هم اکنون در تلاش برای ارائه شبکه 5G به مشتریان خود هستند و تنها چند ماه تا تحقق این طرح فاصله دارند. حال اگر نوکیا در این زمینه خوب عمل کند می تواند به پیشتاز این حوزه بدل شود.