ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت
تکنولوژی

ثبت نام کارت سوخت از پنج آذرماه در اپلیکیشن دولت همراه

با الزام استفاده از کارت سوخت و انتقاد وزیر ارتباطات نسبت به جریان هزینه‌بر صدور دوباره این کارت‌ها، در نهایت تصمیم بر این شده که ثبت نام صدور آنلاین این کارت‌ها نیز در طی یک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۶

با الزام استفاده از کارت سوخت و انتقاد وزیر ارتباطات نسبت به جریان هزینه‌بر صدور دوباره این کارت‌ها، در نهایت تصمیم بر این شده که ثبت نام صدور آنلاین این کارت‌ها نیز در طی یک فرایند ساده و هوشمند عملی شود تا دست‌کم شهروندان زمان خود را در صف‌های طولانی برای دریافت سپری نکنند. «امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران این موضوع را در توییتر خود تایید کرده و خبر داده که از 5 آذرماه فاز اول این روند آغاز خواهد شد.

ناظمی در این توییت به اپلیکیشن دولت همراه و سایت این سامانه به آدرس mob.gov.ir اشاره و اعلام کرده که نسخه فعلی اپلیکیشن این قابلیت را دارا نیست. با توجه به توییت ناظمی به نظر می‌رسد این قابلیت به زودی در اپلیکیشن مذکور فعال شده و تمامی شهروندان می‌توانند به طور رایگان در این سامانه ثبت نام کنند.

گفتنی است که اپلیکیشن دولت همراه در فروشگاه‌های اندرویدی داخلی نظیر کافه بازار قابل دانلود است و نسخه iOS این سامانه نیز از اپ استور ایرانی قابل دریافت است. همچنین کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت اصلی سامانه معرفی شده، تمامی موارد گفته شده را دانلود کنند.

اقدام فوق علاوه بر عدم مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10می‌تواند باعث تسریع در روند توزیع کارت سوخت شده و بسیاری از هزینه‌های جاری این طرح را که به گفته وزیر ارتباطات به چندین میلیارد تومان می‌رسد کاهش دهد.

تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت

البته هنوز دقیقا مشخص نیست که کارت‌های بانکی هم قرار است قابلیت کارت سوخت را پیدا کنند یا خیر. با اینکه وزیر ارتباطات این فرایند را ساده و تنها با سه کلیک بیان کرده بود اما به نظر می‌رسد این طرح هنوز در حد یک پیشنهاد است. پیش از این کارت بانکی برای پرداخت بلیت مترو و اتوبوس هم قابل استفاده شده بود و حالا بر اساس زیرساخت‌های دولت الکترونیکی و هوشمند می‌توان این کارت‌ها را برای طرح سهمیه بندی بنزین نیز استفاده نمود.

تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت

در حقیقت هنوز روش کار دقیق اضافه کردن سهمیه کارت سوخت به کارت بانکی به طور شفاف مشخص نیست اما برخی حدس‌ها حکایت از این دارد که سهمیه سوخت هر کس به طور نقدی برای او واریز خواهد شد. برخی از خبرگزاری‌ها نیز اطلاع دادند که امکان ثبت شماره 16 رقمی کارت بانکی برای استفاده از خدمات کارت هوشمند سوخت بر روی کارت بانکی هم در سامانه قرار داده شده است.

روند انتشار خبرهای پیرامون کارت سوخت به هیچ عنوان منظم نیست و به نظر می‌رسد که در روزهای آتی باید منتظر اخبار دقیق‌تر و شفاف‌تر پیرامون این مسئله بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۴ آذر ۱۳۹۷

    من نخوام بازار تو گوشیم نصب کنم کیو باید ببینم

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۳ آذر ۱۳۹۷

    خیلی هم خوبه ۳۰۰ کارت به اصطلاح هوشمند تولید کردین هیشکدوم نمیتونه باهم کار کنن.کارت ملی کارت بانکی کارت اتوبوس کارت مترو گواهینامه پایان خدمت معافیت...واقعا این همه هزینه از بیت المال...

  • X Fa
    X Fa | ۳ آذر ۱۳۹۷

    اگه کارت سوخت مشکل حل کن بود ، تا حالا کرده بود

مطالب پیشنهادی