ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرفیس پرو 6 در مقابل آیپد پرو؛ کدام یک مقاوم تر است؟ [تماشا کنید]

طراحی باریک و ظریف علاوه بر افزایش هزینه ها در فرآیند تولید، به قیمت از دست رفتن مقاومت نهایی دیوایس تمام می شود. اکثر محصولات رده بالای بازار مانند آیپد پرو و سرفیس پرو 6 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

طراحی باریک و ظریف علاوه بر افزایش هزینه ها در فرآیند تولید، به قیمت از دست رفتن مقاومت نهایی دیوایس تمام می شود. اکثر محصولات رده بالای بازار مانند آیپد پرو و سرفیس پرو 6 هم که از شیشه شکننده و فلز خم شونده ساخته شده اند، از همین قاعده پیروی می کنند.

هفته پیش بود که زک نلسون از کانال یوتوبی «JerryRigEverything» مقاومت آیپد پرو 2018 را در تست های استاندارد خود سنجید و از عملکرد ناامیدکننده آن در مقابل فشار خبر داد. حالا این کانال سرفیس پرو 6 را هم به میدان آورده تا دوام محصول مایکروسافت را با رقیب کوپرتینویی مقایسه کند.

بدنه ضخیم تر سرفیس پرو 6 به افزایش مقاومت آن کمک می کند

البته اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، سرفیس پرو 6 از ابتدا مزایایی همچون ضخامت بیشتر (2 میلیمتر) و اندازه بزرگتر (12.3 اینچ در مقابل 11 اینچ) را دارد و مکانیزم نگهدارنده آن هم به مقاومتش می افزاید. از طرف دیگر محصول مایکروسافت بر خلاف آیپد پرو 2018، در کنج بدنه از ضعف ساختاری رنج نمی برد.

سرفیس پرو 6

با این اوصاف مقاومت بیشتر سرفیس پرو 6 در مقابل تست فشار نلسون چندان جای تعجب ندارد. هرچند دیوایس خم شده و در بخش هایی، نمایشگر از قاب بیرون می زند. با این وجود می توان گفت محصول مایکروسافت از تست مذکور جان سالم به در برده است.

اما مشکل اصلی سرفیس پرو جدید (که شاید از مقاومت کمتر آیپد پرو در مقابل فشار هم بدتر باشد) خش پذیری آسان آن است که در مقایسه با آیپد عملکرد ضعیف تری داشته و در مجموع نمی توان روی شیشه نمایشگر سرفیس پرو 6 حساب ویژه ای باز کرد.

در نهایت گفتنی است تست های مختلف نلسون آن اندازه که برای گوشی ها کاربرد دارد، برای تبلت ها کاربردی نیست و احتمال اینکه روی تبلتتان بنشینید و یا در جیب عقبتان خم شود بسیار کمتر از احتمال بروز همین اتفاق برای تلفن هوشمندتان خواهد بود. با این حال اگر روزی توانستید آیپد پرو 2018 یا سرفیس پرو 6 بخرید، حتماً به فکر یک کاور مناسب هم باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۴ آذر ۱۳۹۷

    وات د فاز؟
    خداییش ما آرزومونه داشتنشون

مطالب پیشنهادی