ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه بیتکوین در تنباکوفروشی های فرانسه
تکنولوژی

عرضه بیتکوین در تنباکو فروشی های فرانسه

فرانسه مملو است از فروشگاه های تنباکو و در واقع این فروشگاه ها به بخشی از زندگی روزمره مردم این کشور و توریست هایش بدل شده اند؛ سیگار، روزنامه، مجله و بلیط های بخت آزمایی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

فرانسه مملو است از فروشگاه های تنباکو و در واقع این فروشگاه ها به بخشی از زندگی روزمره مردم این کشور و توریست هایش بدل شده اند؛ سیگار، روزنامه، مجله و بلیط های بخت آزمایی از جمله اقلامی هستند که از طریق این بنگاه ها در اختیار مردم قرار می گیرند. حالا خبر رسیده که از یکی دو ماه دیگر عرضه بیتکوین و صادر ارزهای مجازی دیگر نیز به مجموع خدمات آنها اضافه می گردد.

فدراسیون فروشندگان تنباکوی فرانسه که در واقع نماینده ۲۷ هزار خرده فروشی در خاک این کشور است اعلام کرده که برنامه هایی برای عرضه بیتکوین و اتریوم به مشتریان این فروشگاه ها دارد. انتظار می رود که این طرح از ابتدای ژانویه در ۳۰۰۰ فروشگاه تنباکو کلید بخورد و در نهایت به کلیه تنباکو فروشی های فرانسه تعمیم پیدا کند.

البته جدول زمانی معرفی شده برای اجرایی شدن این طرح چندان هم ایده آل نیست چراکه طبق آنچه احتمالا در خبرها خوانده اید قیمت ارزهای مجازی در حال سقوط آزاد است. فقط همین هفته ارزش بیتکوین به کمتر از ۴۷۰۰ دلار رسید. با وجود آنکه این تلاش را می توان ایجاد منبع درآمد تازه برای این فروشگاه ها قلمداد نمود، هنوز مشخص نیست که مردم فرانسه تا چه اندازه به خرید ارزهای مجازی از آنها رغبت نشان می دهند.

عرضه بیتکوین

از سوی دیگر اما، این کار میتواند حضور مردم عادی در تراکنش های مالی مربوط به ارزهای مجازی را تسهیل ببخشد. این پروژه با همکاری اتحادیه تنباکوفروشان فرانسه و یک کیفت پول مجازی و پلتفرم پرداخت به نام Keplerk صورت می گیرد که دفتر اصلی آن در پاریس قرار دارد. فرایند خرید ارزهای مجازی در این فروشگاه ها هم به این نحو خواهد بود که مشتری مبلغی را در یکی از این فروشگاه ها پرداخت می کند و در ازایش کدی را دریافت خواهد کرد که می تواند از آن در پلتفرم Keplerk استفاده نماید. در ادامه ارز مجازی خریداری شده آنها در کیف پول مجازی شان روی پلفترم مذکور پس انداز می شود.

اشاره کنیم که بانک مرکزی فرانسه هنوز موافقت یا مخالفت خود با این پروژه را اعلام نکرده اما طبق قوانین کنونی این کشور هیچ مانعی برای عرضه بیتکوین در تنباکوفروشی های فرانسه وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی