ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات فال اوت 76 منتشر شد؛ فاجعه سال

ناامید کننده‌ترین بازی سال. شاید این بهترین واژه‌ای باشد که بتوان برای توصیف ساخته جدید بتسدا یعنی فال اوت 76 استفاده کرد. بعد از هیاهوی زیاد و معرفی در اوایل سال جاری، بسیاری از کاربران قدیمی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳ آذر ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۵

ناامید کننده‌ترین بازی سال. شاید این بهترین واژه‌ای باشد که بتوان برای توصیف ساخته جدید بتسدا یعنی فال اوت 76 استفاده کرد. بعد از هیاهوی زیاد و معرفی در اوایل سال جاری، بسیاری از کاربران قدیمی سری فال‌اوت از آمدن بخش‌ چندنفره به این عنوان ابراز نگرانی کردند، نگران شدیدی که ظاهرا درست از آب در آمده است.

با وجود عرضه دو آپدیت سنگین ۵۰ گیگابایتی و محدودیت‌هایی که بتسدا برای منتشر کردن نقد‌های فال‌ اوت 76 اعمال کرده بود،‌ در حال حاضر تقریبا تمام نمرات مهم این عنوان منتشر شده‌اند؛ نمراتی که شکست خوردن فال اوت جدید را تایید می‌کنند.

در حال حاضر میانگین نمرات بازی روی پلی استیشن 4 از میان ۲۴ نقد،‌ عدد 50 از 100 است که برای فرنچایز موفقی مثل فال اوت یک فاجعه محسوب می‌شود. وضعیت کمی روی نسخه پی سی بازی بهتر بوده و میانگین نمرات فال اوت 7 روی این پلتفرم از میان ۲۶ نقد عدد 55 از 100 است.

فال اوت 76

در همه پلتفرم‌ها، میانگین امتیاز کاربران سایت Metacritic به بازی زیر عدد 3 از 10بوده که نشان می‌دهد بسیاری از گیمرها از خرید فال اوت 76 و شکست خوردن آن بسیار ناراضی هستند.

در این میان، بالاترین نمره بازی به سایت نسبتا ناشناخته Digital Chumps با امتیاز 83 از 100 اختصاص دارد. منتقد این وب سایت با وجود گله داشتن از باگ‌های بیشمار بازی، فال اوت 7 را یک تجربه تک نفره و آنلاین فوق العاده می‌داند.

سایت پلی استیشن یونیورس هم امتیاز 7 از 10 را به این بازی داده. منتقد PU اعتقاد دارد که فال‌ اوت 76 بهترین نسخه فال اوت تا امروز بوده اما هر کسی به آن علاقه‌مند نخواهد شد. همچنین او در نقد خود می‌گوید که باگ‌های بسیار زیادی در این عنوان وجود دارند اما هیچکدام از آن‌ها باعث نمی‌شوند تا قید تجربه 76 را بزنید.

اما نویسنده IGN چنین باوری ندارد. او فال اوت 76 رو معجونی از ایده‌ای خام و باگ‌های بسیار زیادی می‌داند که باعث می‌شوند دنیای گسترده و عظیم بازی بدون استفاده باقی بماند.

در نقد IGN آمده که فال اوت جدید در هیچکدام از بخش‌ها به قدری خوب نیست که بتواند به بازی هویت جداگانه‌ای بدهد و مشکلات آن هم تنها محدود به باگ‌ها بازی نشده و ایده کلی و ساختار گیم‌پلی این بازی دچار مشکلی است که به راحتی و با آپدیت رفع نخواهد شد. همه این موارد باعث شده تا این سایت نمره 5 از 10 را برای بازی در نظر بگیرد.

گیم‌ اسپات هم به عنوان پربازدیدترین وب سایت این حوزه به تازه‌ترین نسخه فال اوت امتیاز 4 از 10 داده آن را اثری ضعیف و فاقد هویت خوانده است. نویسنده این بررسی یعنی ادموند ترند،‌ مشکل 76 را بیشتر از همه به ضعف هویتی این عنوان مربوط می‌داند.

او به عنوان یک هوادار قدیمی فال اوت اعتقاد دارد که نبود خط داستانی و NPC ها باعث شده تا بازی دیگر آن حس و حالی که از یک فال اوت میگریم را نداشته باشد. همه این ها در کنار خشک بودن نبردها، خسته کننده بودن ماموریت و باگ‌های همیشگی باعث شده تا فال اوت 76 حداقل در روزهای ابتدای عرضه عملکرد خوبی نداشته باشد.

نظر شما چیست؟ تا کنون موفق به تجربه این بازی شده‌اید؟ پیش از این هم نگاهی به چندساعت ابتدایی این عنوان داشتیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی