ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در آینده آیفون قادر به تشخیص اصوات مختلفی خواهد بود

پتنت تازه‌ای از اپل ثبت شده که نشان می‌دهد آیفون ها در آینده‌ای نزدیک قادر خواهند بود حتی صدای سگ را هم تشخیص داده و آن را ترجمه کنند. حال سوال اینجاست آیا انسانها قادر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

پتنت تازه‌ای از اپل ثبت شده که نشان می‌دهد آیفون ها در آینده‌ای نزدیک قادر خواهند بود حتی صدای سگ را هم تشخیص داده و آن را ترجمه کنند. حال سوال اینجاست آیا انسانها قادر خواهند بود بدین شکل به ارتباط با سگ ها بپردازند؟

جواب این سوال خیر خواهد بود چرا که این تکنیک تنها به شناسایی اصواتی تعلق دارد که انسان تقلیدشان می کند. پتنت یاد شده افکت های صوتی بر اساس حالات چهره نام دارد و به موجب آن، انیموجی به نمایش گذاشته شده می‌تواند اصوات نامتعارفی نظیر واق واق سگ را نیز تشخیص داده و آن را اجرا نماید.

این پتنت در ابتدا بهمن ماه سال گذشته ثبت شده اما جدیداً توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا منتشر شده است. ایده‌ی اولیه به نمایش گذاشته شده در پتنت جدید اپل این است که تکنولوژی جدید قادر خواهد بود اعمال، کلمات به خصوص و صداهای نامتعارف کاربر را شناسایی کرده و در عوض همان رفتار را در انیموجی پیاده کند.

ترجمه‌ی این المان‌های ویدیویی و صوتی در آواتار مجازی یا انیموجی‌ها بر اساس کاراکتر‌هایشان عملی خواهد شد. برای مثال با تکنولوژی جدید، سگ واق واق می‌کند و خوک خرناس خواهد کشید.

نحوه عملکرد سیستم یاد شده، انیموجی‌های اپل را تغییر خواهد داد و کاربران می‌توانند از این ویژگی جدید را در اپلیکیشن‌هایی دیگر نیز استفاده کنند. بر اساس دو سناریوی تعریف شده در این پتنت، آیفون قادر خواهد بود دستوراتی را از متحوای ویدیویی یا صوتی کاربر دریافت کرده و با ترجمه آنها، عملکردی خاص را با توجه به انیموجی انتخاب شده، نمایش دهد.

این مسئله می‌تواند به جالب‌ترین بخش انیموجی ها بدل شود. تصور کنید در حال شنیدن صحبت‌های دوستتان هستید که ناگهان کاراکتر سگ انیموجی شروع به پارس کردن می‌کند و روند صحبت را به کلی عوض می‌نماید. بنابراین این انتظار می‌رود که مکالمه‌های تلفنی در آینده به تجربه‌هایی عجیب و جالبتر بدل شود.

 

تماشا کنید:انیموجی تیم کوک سخنرانی بعدی‌ وی در دانشگاه دوک را اعلام کرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masoud_chenari
    masoud_chenari | ۳ آذر ۱۳۹۷

    پارس کردن اشتباه است، سگ واق واق میکند، لطفا اصلاح شود

مطالب پیشنهادی