ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در بلک فرایدی امسال کاربران آمریکایی چقدر خرید کردند؟

در روز جشن شکرگزاری امسال (مصادف با پنجشنبه یکم آذرماه) کاربران موبایلی و دسکتاپی آمریکا ۳.۷ میلیارد دلار را صرف خرید از فروشگاه های آنلاین کردند و با در نظر داشتن آخرین آمارهای به دست ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

در روز جشن شکرگزاری امسال (مصادف با پنجشنبه یکم آذرماه) کاربران موبایلی و دسکتاپی آمریکا ۳.۷ میلیارد دلار را صرف خرید از فروشگاه های آنلاین کردند و با در نظر داشتن آخرین آمارهای به دست آمده به نظر می رسد که شهروندان این کشور در روز بعد از جشن شکرگزاری که به بلک فرایدی یا جمعه سیاه شهرت دارد نیز مبالغ هنگفتی را صرف خرید اقلام تخفیف خورده کردند. شرکت ادوبی دیجیتال اینسایتس که میلیون ها تراکنش مالی مربوط به خرده فروشی های آمریکا را دنبال می کند اعلام کرده که تا ساعت ۷ بامداد به وقت اقیانوس آرام ۶۴۳ میلیون دلار از فروشگاه های آنلاین آمریکا خرید شده است.

این رقم نتنها افزایشی قابل توجه را نسبت به میزان فروش شرکت ها در بازه زمانی مشابه روز قبل یعنی جشن شکرگزاری نشان می دهد (در ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ادوبی فروش ۴۰۶ میلیون دلاری را گزارش داده بود) بلکه افزایشی ۲۸.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل به تصویر می کشد.

بلک فرایدی
بلک فرایدی

سال قبل خریداران آمریکایی در جمعه سیاه مبلغ ۵.۰۳ میلیارد دلار خرید انجام دادند که در آن زمان برای خود رکورد محسوب می شد و حالا ادوبی پیش بینی کرده که امسال ۶.۴ میلیارد دلار از جانب خریداران در جمعه سیاه صرف شود.

آنطور که گزاراشات نشان می دهند ظاهرا در روز جشن شکرگزاری کاربران بیشتر از طریق تلفن های هوشمند خود اقدام به خرید کرده اند و درست مانند همین روز در بلک فرایدی نیز بیشترین خرید از دستگاه های موبایل خصوصا اسمارت فون ها صورت گرفته است.

بلک فرایدی

به گفته Taylor Schreiner مدیر شرکت ادوبی دیجیتال اینسایتس:

خرید از طریق موبایل موبایل همچنان روندی صعودی دارد. خرده فروشان درک می کنند که خرید و فروش از طریق موبایل ها حالا به یک عرف برای کاربران بدل شده و در نتیجه بهینه سازی ها و تجربیات خرید بهتری را روی دستگاه های موبایل به کاربرانشان ارائه می کنند.

البته اشاره کنیم که ادوبی هنوز آمار دقیقی از خریداران موبایلی و دسکتاپی بلک فرایدی ارائه نکرده اما روز گذشته شمار کاربرانی که بعد از مرور وب از طریق سیستم های دسکتاپی اقدام به خرید می کردند همچنان بیشتر از خریدهای انجام شده از طریق موبایل بود: ۵ درصد خرید از طریق دسکتاپ در مقایسه با ۳ درصد خرید با تلفن های هوشمند (این رقم در واقع نرخ تبدیل افراد از کاربر به خریدار را نشان می دهد؛ به بیان دیگر از میان افرادی که مثلا با گوشی های خود در سایت های آنلاین چرخیده اند ۳ درصدشان در نهایت اقدام به خرید نموده اند).

شرکت ادوبی همچنین قبل از بلک فرایدی نیز به بررسی خریداران پرداخت و دریافت که ۶۰ درصد از کاربران برای خرید آنلاین برنامه ریزی کرده بودند که این رقم مشابه سال قبل است و حدود ۴۰ درصد نیز قصد مراجعه حضوری به فروشگاه ها را داشتند.

طبق اعلام ادوبی در ماه نوامبر امسال کاربران ۳۸ میلیارد دلار خرید در فضای آنلاین انجام داده اند که رشدی ۱۸.۵ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • behnam98
    behnam98 | ۳ آذر ۱۳۹۷

    اینجا هم برعکس سرزمین کفار و صهیونیست ها(!) نزدیک عید که میشه اجناسو از عمد سه چهار برابر میکنن... همه از دم دزدو رانت خور از بقالی سر کوچه تا...

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۳ آذر ۱۳۹۷

    اونوقت بامیلو تو بلک فرایدی کیف جیبی که قیمت معمولیش ۱۴ تومنه،زده ۹۵ تومن با تخفیف ۸۰ درصد شده ۱۷،

    • Hossein M۹۸
      Hossein M۹۸ | ۳ آذر ۱۳۹۷

      آهر واقعا.بامیلو جنس فیک تازه داره با قیمت جنس اصلی میفروشه . بعد تازه چقدر های هوی کرده بود انگار چی میخواست بده .

مطالب پیشنهادی