ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات فنی و تاریخ معرفی چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8150 مشخص شد

چیپست کوالکام اسنپدراگون 8150 به عنوان جانشین مدل موفق اسنپدراگون 845، هنوز به صورت رسمی معرفی نشده اما با حضور در بنچمارک های مختلف، نشان داده که یکی از قدرتمندترین چیپست های بازار خواهد بود. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

چیپست کوالکام اسنپدراگون 8150 به عنوان جانشین مدل موفق اسنپدراگون 845، هنوز به صورت رسمی معرفی نشده اما با حضور در بنچمارک های مختلف، نشان داده که یکی از قدرتمندترین چیپست های بازار خواهد بود.

حالا واحد چینی کوالکام تاریخ رونمایی رسمی اسنپدراگون 8150 را اعلام کرده و گفته در روز 4 دسامبر (13 آذر) طی مراسمی در هاوایی، محصول جدید کمپانی به بازار معرفی خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده بود، چیپست پرچمدار بعدی کوالکام به احتمال زیاد از فناوری 5G بهره مند بوده و به نسبت اسنپدراگون 845، تا 20 درصد بهره وری بیشتری خواهد داشت.

اسنپدراگون 8150

اما به تازگی افشاگر معروف «Ice universe» اطلاعات بیشتری را درباره مشخصات فنی اسنپدراگون 8150 منتشر کرده و به ساختار سه خوشه ای محصول کوالکام اشاره نموده است.

اسنپدراگون 8150 از ساختار سه خوشه ای برخوردار است

طبق اطلاعات مذکور، مدل 8150 در خوشه اول از چهار پردازنده کم مصرف 1.8 گیگاهرتزی با هسته Kryo Silver و کش 128 کیلوبایتی L2 بهره مند شده، در خوشه دوم به سه هسته Kryo Gold با فرکانس 2.419 گیگاهرتز و کش 256 کیلوبایتی L2 مجهز گشته و در نهایت قدرتمندترین خوشه آن، از یک هسته Kryo Gold با سرعت 2.842 گیگاهرتز و کش 512 کیلوبایتی L2 برخوردار خواهد بود.

البته منبع مورد اشاره اطلاعات دقیقی راجع به نوع هسته های پردازشی منتشر نکرده، اما با توجه به شواهد موجود و در مقایسه با اسنپدراگون 845، به احتمال زیاد هسته های اسنپدراگون 8150 از نوع Kryo 385 هستند. مدل Gold در واقع نسخه شخصی سازی شده هسته ARM Cortex-A75 بوده و مدل Silver نیز به Cortex-A55 مربوط می شود.

از سوی دیگر در زمینه حافظه کش، خوشه های اول و دوم تقریباً منطبق با اسنپدراگون 845 هستند اما خوشه سوم با یک هسته پردازشی قدرتمند، از حافظه بیشتری برخوردار بوده و ممکن است بر اساس هسته ARM Cortex-A76 توسعه یافته باشد.

گفتنی است درباره پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8150 و مودم LTE آن صحبتی به میان نیامده اما برخی اخبار حاکی از حضور گرافیک آدرنو 640 در پرچمدار جدید کوالکام هستند که مطمئناً نسبت به نمونه های موجود قدرتمندتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aminaj
    aminaj | ۴ آذر ۱۳۹۷

    زدید مشخصاتش معلوم شد ولی تو تو مطلب گذاشتید همش بعدا معلوم میشه:|

مطالب پیشنهادی