ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با عبور از اپل به عنوان ارزشمند‌ترین شرکت جهان دست پیدا کرد

مایکروسافت بعد از گذشت ده سال، بالاخره موفق شد خود را از زیر سایه‌ی اپل بیرون بکشد  و از شرکت کوپرتینویی پیشی بگیرد. بازار سرمایه‌ی کنونی مایکروسافت این موضوع را تایید می‌کند. تا پایان روز ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

مایکروسافت بعد از گذشت ده سال، بالاخره موفق شد خود را از زیر سایه‌ی اپل بیرون بکشد  و از شرکت کوپرتینویی پیشی بگیرد. بازار سرمایه‌ی کنونی مایکروسافت این موضوع را تایید می‌کند. تا پایان روز جمعه، ارزش سرمایه‌ی مایکروسافت در بازار روزانه ۷۵۳.۳۴ میلیارد دلار بود. این در حالیست که ارزش سرمایه‌ی اپل در بازار روزانه ۷۴۶.۸۲ میلیارد دلار بوده است.

آمازون و اپل پیش از این به عنوان ارزشمند‌ترین شرکت‌های تکنولوژی از نظر بازار سرمایه شناخته می‌شدند. حالا مایکروسافت با پیشی گرفتن از آمازون، اپل و آلفابت به عنوان ارزشمند‌ترین غول تکنولوژی سیلیکون ولی شناخته خواهد شد.

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، ۲۰۱۰ آخرین سالی محسوب می‌شد که بازار سرمایه‌ی اپل و مایکروسافت نزدیک به هم بود. سرمایه گذاران دنیا نگران پیشرفت آهسته‌ی شرکت‌های بلندپرواز فیسبوک، اپل، نتفلیکس و گوگل هستند که از آن‌ها به عنوان FANG شناخته می‌شود.

برنامه‌های مایکروسافت در حوزه‌های ابری همراه با آفیس 365 وضعیت بسیار مطلوبی در زمینه‌ی تولید ابزار ابری دارد. از طرفی سرویس‌های آژور مایکروسافت محلی مناسب برای ذخیره‌سازی داده‌های اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها محسوب می‌شود و بعد از AWS آمازون در رتبه‌ی دوم پرکاربردترین سرویس‌های ابری قرار گرفته است. همچنین مایکروسافت توجه زیادی روی کسب و کار‌های اشتراکی دارد که کم‌تر دچار نوسان می‌شود و رضایت کاربران را به دنبال داشته.

در این بین البته نباید عملکرد ضعیف برخی دیگر از شرکت‌ها مثل فیسبوک و گوگل را از یاد ببریم که در ماه‌های گذشته بار‌ها به خاطر به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی کاربرانشان زیر سوال رفتند. موضوعی که به هر ترتیب توجهات را روی شرکت‌های دیگر از جمله مایکروسافت جلب کرد.

پیش بینی می‌شود که سرمایه گذاری در بخش نرم افزاری حدود ۸.۳ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کند. رقمی که نشان دهنده‌ی بیشترین رشد در بخش تکنولوژی محسوب می‌شود.

مایکروسافت تا پایان روز ۲۳ نوامبر بازار جهانی موفق شد بالاتر از اپل قرار بگیرد و به سلطه‌ی ۱۰ ساله‌ی اپل به طور رسمی پایان دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed_u
    saeed_u | ۴ آذر ۱۳۹۷

    تا همینجا هم اپل با سیاست استثماری تونسته به اینجا برسه

مطالب پیشنهادی