ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تلاش نینتندو برای جلوگیری از هک سوییچ بی نتیجه ماند

طی هفته ای که گذشت، نینتندو فرمور 6.2.0 را برای کنسول سوییچ منتشر کرد. در توضیحات این فرمور تنها به رفع باگ و مشکلات سیستمی اشاره شده بود اما به تازگی مشخص شده که نینتندو ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۲

طی هفته ای که گذشت، نینتندو فرمور 6.2.0 را برای کنسول سوییچ منتشر کرد. در توضیحات این فرمور تنها به رفع باگ و مشکلات سیستمی اشاره شده بود اما به تازگی مشخص شده که نینتندو هدف دیگری را با انتشار آن دنبال می‌کرده که البته در رسیدن به آن ناکام مانده است.

بعد از گذشت چندماهی از عرضه کنسول هیبریدی نینتندو، بسیار نسبت به ضعف امنیتی این کنسول ابراز نگرانی کردند. مشکل موجود در تراشه Tegra X1 این کنسول به هکرها اجازه دسترسی به سیستم عامل سوییچ را می دهد. هک نینتندو سوییچ به نوع خاصی از جلبریک آیفون شباهت داشته که هر بوت آن نیاز به اجرا با USB دارد.

در همان هم بسیاری از کارشناسان سخت افزار گفتند که نینتندو نمی تواند این مشکل را بدون عرضه مدل جدیدی از سوییچ رفع کند و 14 میلیون نینتندو سوییچی که قبل از اصلاح ضعف امنیتی عرضه شدند، برای همیشه امکان اجرای بازی‌های کپی را خواهند داشت.

سوییچ

برای مقابله با این اتفاق، نینتندو از روش تازه‌ای استفاده کرد که بر اساس آن تمام بازی‌های جدید برای اجرا و شناسایی شدن نیاز به دریافت فرمور 6.2.0 دارند. با اعلام این خبر و عرضه این فرمور، بسیاری منتظر بودند تا ببیند که تلاش‌های نینتندو برای جلوگیری از اجرای غیرقانونی بازی‌ها ثمره‌بخش خواهد بود یا نه؛ سوالی که در کمتر از چند روز گروهی از هکرها به آن پاسخ دادند و تلاش نینتندو را بی ثمر کردند.

جدا از این قضیه هک سوییچ، این کنسول وضعیت بسیار خوبی را در بازارهای جهانی سپری می‌کند. طبق اعلام نینتندو، این کنسول ماژولار طی ۶ ماه گذشته بیشتر از ۵ میلیون واحد فروش رفته که باعث می شود تعداد کل کنسول‌های فروخته شده از ۲۲ میلیون هم عبور کند.

در ضمن، اخیرا اخباری در رابطه با معرفی مدل جدیدی از نینتندو سوییچ هم شنیده می‌شوند که احتمالا باید طی اوایل سال آینده میلادی منتظر آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • H A M E D
    H A M E D | ۴ آذر ۱۳۹۷

    کاش راهی پیدا بشه بازیهاش روی کامپیوتر اجرا بشه ?

مطالب پیشنهادی