ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وضعیت ارتباطات در کرمانشاه بعد از زلزله چگونه است؟

شب گذشته زلزله‌ای با قدرت 6.3 ریشتر کرمانشاه و اطراف آن را لرزاند و اختلالات ارتباطی مختلفی در این مناطق گزارش شد؛ اختلالاتی که بعد از رسیدگی‌های فوری وزارت ارتباطات و اپراتورها به نظر می‌رسد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۵

شب گذشته زلزله‌ای با قدرت 6.3 ریشتر کرمانشاه و اطراف آن را لرزاند و اختلالات ارتباطی مختلفی در این مناطق گزارش شد؛ اختلالاتی که بعد از رسیدگی‌های فوری وزارت ارتباطات و اپراتورها به نظر می‌رسد رفع شده و هم‌اکنون هیچ مشکلی از منظر ارتباطات ثابت تلفنی و موبایلی گزارش نشده است.

تنها دقایقی پس از زلزله دیشب بود که مدیرکل امور هماهنگی استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «مهرداد ترابیان» خبر داد که قطعی‌هایی در قسمت هایی از سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب وجود دارد و وضعیت کلی ارتباطات در استان پایدار است. به گفته ترابیان هیچ قطعی در بخش فیبرنوری هم رخ نداده همه خطوط در زیر بار در حال فعالیت هستند. البته به نظر می‌رسد تعدادی از سایت‌های موبایل در استان ایلام از کار افتاده بودند که تیم عملیاتی آنها را به سرعت درست کرده است.

ارتباطات در کرمانشاه

پس از ترابیان سخنگوی وزارت ارتباطات خبر داد که مشکل خاصی در شبکه ارتباطی کشور گزارش نشده است. جمال هادیان به خبرگزاری مهر گفته بود:

«گزارش‌ها از استان ایلام نشان می‌دهد که به دلیل قطع یکی از خطوط ارتباطی که منبع تغذیه شبکه تلفن همراه بوده است تعداد معدودی خط تلفن همراه از شبکه های همراه اول و ایرانسل قطع شده است که تیم امداد شبکه در حال بررسی و رفع مشکل پیش آمده است.»

ارتباطات در کرمانشاه

در نهایت وزیر ارتباطات در پاسخ به برخی خبرنگاران در توییتر، گزارشات کامل‌تری در این زمینه منتشر کرد و گفت: «در ایلام به دلیل اشکالی در سیستم انتقال مخابرات ایران در سرابله، ۲۳ سایت تلفن همراه از دسترس خارج شده است. »

«محمدجواد آذری جهرمی» کندی ارتباطات را به دلیل شلوغی شبکه دانست و تاکید کرد که تیم‌های عملیاتی آنها در حال افزایش هستند. او پس از چند ساعت از توییت اولیه خود خبر درست شدن اوضاع ارتباطاتی تمام مناطق پیرامون زلزله را داد.

«شاهین آرپناهی» مدیر کل ارتباطات همراه اول نیز در ساعات اولیه حادثه ناگوار زلزله کرمانشاه خبر داد که تیم های فنی و بهینه سازی شبکه همراه اول تدابیر لازم را برای حفظ ارتباطات موبایلی در مناطق تحت تاثیر زلزله آغاز کردند.

ارتباطات در کرمانشاه

شرکت رایتل همچنین اعلام کرده که تمامی سایت‌های شرکت خدمات ارتباطی رایتل واقع در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین، کرمانشاه و گیلان غرب برقرار است و مسیرهای ارتباطی مکالمه و دیتا نیز مشکلی ندارد. قطعی برق در این مناطق همچنین باعث شده که تیم‌های عملیاتی اپراتور سوم به همراه ژنراتور و سوخت ذخیره به محل سایت های بدون برق اعزام بشوند.

با اینکه زلزله دیشب خسارات جانی و مالی کمتری نسبت به زلزله سال گذشته کرمانشاه داشته ولی با این حال امید می‌رود تا همانند سال پیش، اپراتورها و شرکت‌های حوزه فناوری با همکاری با یکدیگر بتوانند اندکی از مشکلات پیش آمده برای زلزله‌زدگان را حل و فصل کرده و آرامش خاطری هرچند کوچک را برای این افراد مهیا سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی