ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

غرامت سامسونگ
تکنولوژی

قربانیان خطوط تولید چیپ و LCD سامسونگ غرامت می گیرند

چندی پیش مشخص شد تعدادی از کارکنان سامسونگ که در خطوط تولید چیپ و LCD آن مشغول بوده اند به خاطر قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک به بیماری هایی نظیر سرطان خون دچار شده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

چندی پیش مشخص شد تعدادی از کارکنان سامسونگ که در خطوط تولید چیپ و LCD آن مشغول بوده اند به خاطر قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک به بیماری هایی نظیر سرطان خون دچار شده اند و حالا آنطور که سازمان خبری Yonhap کره جنوبی گزارش داده سامسونگ رسما از این افراد عذرخواهی کرده و اعلام نموده بسته جبرانی خود را به ارزش حداکثر ۱۳۰ هزار دلار بابت هر بیماری به آنها پرداخت خواهد کرد.

کیم کی-نم مدیر اجرایی سامسونگ در این باره گفت:

همکاران عزیز ما و خانواده هایشان مدتی طولانی است که درگیر این مساله اند و سامسونگ نتوانست زودتر از اینها به این موضوع رسیدگی نماید. سامسونگ الکترونیکس همچنین به شکل کامل مواردی که میتوانند سلامت کارکنان را در خطوط تولید چیپ و LCD به خطر بیاندازند بررسی نکرد. امروز ما از این کارکنان و همچنین خانواده هایشان عذرخواهی میکنیم.

این توافق که همچنین شامل بیماری های مادرزادی در فرزندان قربانیان کارخانجات سامسونگ می شود حاصل تلاش کمپینی به نام SHARPS است که حدودا یک دهه پیش به راه افتاد. این کمپین را هم فردی به نام هوانگ سنگ-کی ایجاد کرد که پیشتر فرزندش را به خاطر ابتلا به سرطان خون در نتیجه کار کردن در خطوط تولید سامسونگ از دست داده بود. SHARPS برآورد کرده که حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان سامسونگ در نتیجه کار کردن در خطوط تولید آن به بیماری های مختلفی دچار شده اند و از این میزان ۷۰ نفرشان تا کنون جان خود را از دست داده اند.

طبق پیش بینی SHARPS تاکنون ۲۰۰ نفر در کارخانجات تولیدی سامسونگ به بیماری های صعب العلاج مبتلا شده اند

البته اشاره کنیم که میانجی گری میان سامسونگ و SHARPS پیشتر در سال ۲۰۱۴ آغاز شد با این حال مذاکرات دو طرف بدون هیچ توافقی خاتمه یافت. سامسونگ اواخر امسال تلاش نمود که به خاطر بروز بیماری های مرتبط با محیط کار از کارکنان متضرر خود عذرخواهی کند و از ارائه بسته های جبرانی به بیماران خبر داد اما SHARPS به اعتراضات خود ادامه داد تا اینکه اوایل امسال مذاکراتش با سامسونگ را از سر گرفت.

غرامت سامسونگ

در ماه جولای سامسونگ اعلام کرد که بدون هیچ شرطی نتایج میانجی گری ها در این باره را می پذیرد و ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۸ به عنوان مهلت پرداخت غرامت سامسونگ به افراد متضرر اعلام گردید. البته اشاره کنیم که این پایان کمپین SHARPS نیست و بنیانگذار آن اعلام نموده که توافق صورت گرفته تنها کارکنان واحد تولید چیپ و LCD سامسونگ را شامل می گردد و نیروهای انسانی بخش الکترو-مکانیک، آی تی سازمانی و باتری از آن منتفع نخواهند شد هرچند که به خاطر قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک متضرر شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی