ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادغام سروش با گپ
تکنولوژی

جزییات جدید از همکاری پیام‌رسان‌های سروش و گپ

جلسات مشترکی که بین مدیران دو پیام‌رسان سروش و گپ برقرار شده شایعاتی را در برخی خبرگزاری‌ها به راه انداخته مبنی بر اینکه این دو پیام‌رسان برگزیده از سوی وزارت ارتباطات قصد دارند با یکدیگر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۸

جلسات مشترکی که بین مدیران دو پیام‌رسان سروش و گپ برقرار شده شایعاتی را در برخی خبرگزاری‌ها به راه انداخته مبنی بر اینکه این دو پیام‌رسان برگزیده از سوی وزارت ارتباطات قصد دارند با یکدیگر ادغام شوند؛ شایعه‌ای که چندان درست نیست اما باید گفت که در آینده شاهد اقدامات مشترکی از سوی این دو پیام‌رسان بومی خواهیم بود.

یکی از نمایندگان سروش به دیجیاتو می‌گوید که برخی موارد همکاری در جلسات مطرح شده که آنها فعلا ترجیح می‌دهند جزییات بیشتر را در آینده اعلام کنند اما «مهدی انجیدنی» اطلاعات بیشتری را در اختیار دیجیاتو قرار می‌دهد. مدیرعامل پیام‌رسان گپ درباره اقدامات مشترک این مجموعه با سروش به مساله تماس مشترک بین اعضای دو پیام رسان اشاره دارد و آن را یکی از اساسی‌ترین اقدمات هر دو مجموعه می‌داند. او در خصوص سایر اقدامات مشترک به دیجیاتو گفت:

«درست مانند تماس بین اپراتورها، می‌خواهیم کاری کنیم تا اعضای هر دو پیام‌رسان بتوانند با یکدیگر تماس بگیرند بدون آنکه لزوما نیازی به نصب هر دو پیام رسان وجود داشته باشد. همچنین تولیدکنندگان محتوا و صاحبان کانال‌ها شاید در هر دو پیام‌رسان کانال داشته باشند و برای اینکه بتوانند با یک تیر دو نشان بزنند، طرحی مثل یک پورتال مشترک را در ذهن داریم تا کاربر با آپلود کردن پست در آن بتواند در آن واحد پست خود را در هر دو پیام رسان به اشتراک بگذارد. این قبیل کارها و همکاری‌ها می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا بسیار مفید باشد.»

 

 

انجیدنی به مساله کپی رایت در محتوا اشاره می‌کند و با تشریح وضعیت کنونی عدم رعایت این قانون در پیام‌رسان‌های بین‌المللی حاضر در کشور، این موضوع را دلیل تولید نشدن محتوای فاخر انبوه می‌داند. به گفته او، کاربران وقتی می‌بینند که پست‌ها و نوشته‌هایشان به راحتی در بین کانال‌ها دست به دست می‌چرخد و کمتر کسی به کپی رایت وفادار است، از ساخت محتوای فاخر زده خواهند شد؛ به همین دلیل گپ و سروش قصد دارند در این زمینه گام‌های مثبتی بردارند:

«می‌خواهیم کانال‌هایی داشته باشیم که در آن محتوا اختصاصی باشد و بتوان در صورت کپی شدن محتوا، آن را پیگیری کرد. به عنوان مثال یک آموزشگاه بیاید و یا یک خبرگزاری کانالی احداث کند و فارغ از دغدغه کپی شدن محتوای تولیدی‌اش در آنجا برای کاربران مطالب خود را به اشتراک بگذارد و اطمینان داشته باشد که محتوایش در قبال کپی شدن مصون خواهد ماند.»

ادغام سروش با گپ

او همچنین از برگزاری جلسات مختلفی بین پیام‌رسان‌های سروش و گپ با وزارت ارتباطات و وزارت صمت خبر داد و گفت:

«بیش از 50 جلسه با پیام‌رسان‌های مختلف و دولتمردان وزارتخانه ارتباطات داشتیم و در همه آنها به جزییات مختلفی درباره کار پیام‌رسان‌ها صحبت کرده‌ایم. قوانین محدود و اندکی درباره کار ما نوشته شده و قوانین تجارت الکترونیکی کشور نیز نقص‌های بسیاری دارد. کسی هم در این میان به فکر ما نیست و تصمیم گرفتیم که خودمان آستین بالا زده و با کمک دیگر پیام‌رسان‌ها جلساتی را برگزار کنیم و در آنها مشکلات را بررسی کنیم. قرار است ماحصل این جلسات به صورت پیش نویس آماده شود و با کمک وزارتخانه‌هایی چون صمت و ارتباطات تبدیل به لایحه شده و تقدیم مجلس شود.»

انجیدنی این موضوع را کمک بزرگی به صنعت تجارت الکترونیک کشور می‌داند و باور دارد که بازیگران بزرگ این نوع تجارت هم در ایران از نقص‌ قوانین رنج می‌برند. به گفته او این قوانین می‌تواند مشکلات زیادی را حل و فصل کند که عمده آنها در بستر پیام‌رسان‌ها هم حضور دارد: «اگر تاسیس یک کسب‌وکار خانگی در پیام‌رسان مستلزم داشتن یک سری شرایط باشد خریداران می‌توانند با اطمینان راحت‌تری خرید کنند و از آنسو مشتریان هم می‌توانند در صورت دریافت جنس نامرغوب، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.»

باید دید این اقدام مشترک سروش و گپ می‌تواند در نهایت باعث افزایش کاربران آن‌ها شود یا خیر. مدیرعامل پیام‌رسان گپ پیش از این به دیجیاتو گفته بود که این پیام‌رسان ۲.۸ میلیون کاربر فعال دارد. این در حالیست که سروش به تازگی آماری از کاربران فعال خود ارائه نداده است و مرکز افکارسنجی ایسپا نیز خبر از ریزش کاربران سروش در ماه‌های اخیر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • نما گرام
    نما گرام | ۶ آذر ۱۳۹۷

    ?

  • enrix
    enrix | ۶ آذر ۱۳۹۷

    بیایید در فضای آزاد رقابتی برای 72 ساعت استفاده از هر پیام رسان دلخواه رو برای مردم آزاد بزارید! کلک هم نزنید! ملتو مجبور نکنید برای فیش حقوقی یا برنامه کلاسی برن تلگرام یا گپ یا هر چی! تو این 72 ساعت هم کسی الکی علیه اون یکی تبلیغ نکنه مث اینایی که هی چرت و پرت درباره داخلیا میگن ! بزارید مردم از نظر فنی خودشون بشینن بررسی کنن . میزان استقبال واقعی اونجا مشخص میشه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی