ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فورد موستانگ
خودرو

رویارویی غول های دیترویتی؛ شورولت کوروت ZL1 سریعتر است یا فورد موستانگ GT350 [تماشا کنید]

رقابت شورولت کامارو و فورد موستانگ به دهه 60 میلادی بر می گردد. هرچند که کامارو تا سال 2000 میلادی غیبت کوتاهی را تجربه کرد اما این دو خودرو از اواخر دهه 60 با در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

رقابت شورولت کامارو و فورد موستانگ به دهه 60 میلادی بر می گردد. هرچند که کامارو تا سال 2000 میلادی غیبت کوتاهی را تجربه کرد اما این دو خودرو از اواخر دهه 60 با در مدل ها و نسل های مختلف با رجزخوانی های مختلف به یکدیگر به رقابت پرداخته اند

در ادامه با ما همراه باشید تا رقابت بین شورولت کامارو ZL1 نسخه 2018 و فورد موستانگ شلبی GT350 نسخه 2018 را مشاهده کنیم.

هر کسی که سواری کوچکی از هر یک از این خودروها را تجربه کرده باشد می داند که رالی این دو خودرو می تواند شگفت انگیز باشد.
بر روی کاغذ همه معادلات به نفع کامارو است.  خروجی موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر این خودرو  650 اسب بخار قدرت و 881 نیوتون متر گشتاور است. شلبی GT350 به یکی از بهترین موتورهای تنفس طبیعی با مشخصات 5.2 لیتر حجم، 8 عدد سیلندر خورجینی،  526 اسب بخار قدرت و 581 نیوتن متر گشتاور مجهز است.

اما باید دید که در شرایط مسابقه ای و بر روی پیست آیا بازهم همه چیز به نفع کامارو است؟

هرچند توصیه می شود ویدئوی مسابقه این دو خودروی را مشاهده کنید اما اگر میخواهید بدون معطلی از نتیجه این رقابت آگاه شوید بهتر بدانید که نتیجه مسابقه هم برتری کامارو تایید کرده و در پیست نیز هیچ چیزی به نفع موستانگ نیست.

اما خبر خوب این است که فورد قصد دارد به زودی از نسخه 700 اسب بخاری شلبی رونمایی کند و آن زمان باید دید که آیا  کامارو ZL1  بازهم توانایی شکست این خودرو را دارد؟

فورد موستانگ

اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید شورولت یک نسخه خاص از این کامارو ارائه داده است که به دلیل استانداردهای ایمنی عابران پیاده در قاره اروپا اجازه عبور و مرور ندارد. این خودرو که به پکیج 1LE مجهز است نوربرگ رینگ را حدود 14 ثانیه سریعتر یعنی در 7 دقیقه و 16.04 ثانیه طی می کند. نیازی به گفتن نیست که این نسخه خاص توانسته به راحتی هیولاهایی چون فراری 488 GTB، نیسان GT-R و جدیدترین نسل پورشه 911 GT2 RS را شکست دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • FARDINdrifter
    FARDINdrifter | ۶ آذر ۱۳۹۷

    تیتر

  • TiTAN
    TiTAN | ۵ آذر ۱۳۹۷

    سطح نوشته تون در مقایسه با متن قبلی که رابطه با درگ هلکت و هوراکن نوشتید پیشرفت زیادی داشته به لطف این که قدرت و گشتاور هر ۲ ماشین رو ذکر کردید و مطلب تون هم از هایپ بی مورد به دور بود.
    سعی کنید از دفعه بعد وزن ماشین ها رو هم ذکر کنید که خبرتون، خبر کامل تری بشه.

مطالب پیشنهادی