ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی علل تفاوت قیمت رنو ال 90 ایران خودرو و پارس خودرو در بازار تهران

یکی از خودرو های پر فروش بازار که موفقیت خود را به دلیل کیفیت و سواری خوب خود دارد رنو تندر 90 است که توسط ایران خودرو و سايپا عرضه می شد و با توجه ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

یکی از خودرو های پر فروش بازار که موفقیت خود را به دلیل کیفیت و سواری خوب خود دارد رنو تندر 90 است که توسط ایران خودرو و سایپا عرضه می شد و با توجه به تعلیق فعالیت های رنو در ایران به شکل دقیق معلوم نیست که سرنوشت خطوط تولید این خودرو چگونه خواهد بود. لوگان، ال 90 و تندر 90 نام هایی است که به این خودروی پر طرفدار گفته میشود.
ال 90 تولیدی در ایران خودرو و سایپا با قیمت های متفاوت در بازار عرضه می شود در حالی که این دو محصول هیچ تفاوت شاخصی نسبت به یکدیگر ندارد. ایران را مى توان به عنوان تنها کشور دارای ساختار تولید خودرو در جهان دانست که دو خودروساز آن برای تولید یک نوع خودرو با یک شرکت قرارداد بسته اند.تندر 90قابل توجه است که قیمت فروش این دو محصول که بر اساس قرارداد بین این 3 شریک تجاری یعنی ایران خودرو، سایپا و رنو، هیچ تفاوتی در آپشن و یا قدرت و نوع ساخت آن وجود ندارد، با هم تفاوت دارد.
موتور این خودرو از نوع 4 سیلندر 1.6 لیتری است و با دو جعبه دنده ی دستی و اتوماتیک تولید میشود. از مزایای این خودرو مصرف سوخت مناسب آن است ؛ 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر  به صورت ترکیبی در نسخه دنده ای و 8.3 لیتر در نسخه اتوماتیک.  علاوه بر این ها صندوق عقب جادار 510 لیتری این خودرو از دیگر مزایای رنو تندر 90 به شمار می آید همچنین استهلاک کم و ایمنی مناسب از دیگر مزایای رنو تندر 90 است.ال 90در بازار خودرو، ال 90 سایپا گران تر از ایران خودرو معامله می شود. دلیلش را که می پرسید نیز بهانه های مختلفی می آورند مثل اینکه کیفیت تندر 90 سایپا بسیار بهتر از مدل ایران خودرویی آن است.
قطعات و هر آنچه که این خودرو برای تولید نیاز دارد با نظارت کامل شرکت رنو تامین می شود و این دو خودروساز برای تامین نیاز های خود باید از قطعه سازان معتبر معرفی شده توسط شرکت مادر خرید انجام دهند. بنابراین تفاوتی در کیفیت قطعات این دو تندر وجود ندارد، اما شاید ریشه این تصور را بتوان در گزارش های کیفی چند سال قبل سازمان بازرسی کیفیت جستجو کرد که به شکل معمول کیفیت تولیدی تندر 90 پارس خودرو را اندکی بالاتر از کیفیت تندر 90 ایران خودرو ارزیابی می کرد. همچنین پارس خودرو با تولید محصولات شاخصی مانند ماکسیما، تیانا یا مگان به عنوان خودروسازی کیفی در اذهان عمومی پذیرفته شده است، هرچند که این تصور در واقع مربوط به ماه ها قبل است، چرا که پارس خودرو در مقطعی ناچار به تولید پراید و پی کی شد و این روزها نیز با عرضه خودرو چینی برلیانس و تعلیق فعالیت رنو در کشور، حال و روز چندان خوشی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۶ آذر ۱۳۹۷

    برلیانس عالیه
    تنها شریک تجاری bmw
    و به تازگی bmw مالک ان شده است

  • Ostad fariborz
    Ostad fariborz | ۵ آذر ۱۳۹۷

    کی به کیه ،همین تندر رو چند وقت دیگه ایرانیزه میکنن،یه ۵۰ تومنم میکشن روش میدن دست مردم بخت برگشته .ماشینی که قرار بود جایگزین پیکان برای قشر ضعیف باشه

مطالب پیشنهادی