ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین موتورسیکلت الکترونیکی که به طور کامل پرینت سه بعدی شده [تماشا کنید]

به نظر میرسد که پرینتر سه بعدی و تکنولوژی های مربوط به آن، کلاُ نحوه فعالیت و ساخت مخترعین را تغییر داده است. اینکه شما بتوانید طرح‌ها و نقشه‌های خود را با دقت بالایی پرینت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

به نظر میرسد که پرینتر سه بعدی و تکنولوژی های مربوط به آن، کلاُ نحوه فعالیت و ساخت مخترعین را تغییر داده است. اینکه شما بتوانید طرح‌ها و نقشه‌های خود را با دقت بالایی پرینت کنید، مسئله مهمی است که فرآیند تولید نمونه های اولیه را آسانتر از قبل کرده است. کمپانی آلمانی BigRep قدمی فراتر در این مسیر نهاده و موفق شده با استفاده از قطعاتی که پرینت سه بعدی شده‌اند، موتور سیکلتی الکترونیکی تولید کند.

گزارش شده که این موتور سیکلت در واقع کاری از بخش NOWlab کمپانی BigRep به شمار می‌رود و محصولی منحصر به فرد در حوزه‌ی تولیدات پرینت سه بعدی محسوب می‌شود چرا که تمامی قسمت‌های آن از فریم یا صندلی تا رینگ و لاستیکش پرینت شده‌اند.

با اینکه تجهیزات الکترونیکی بکار رفته در آن بصورت سه بعدی پرینت نشده‌اند، اینکه طراحی چنین محصولی، کار بسیار سختی است و نشان می دهد طراحانش برای تولید موتورسیکلتی بی عیب و نقص، شبانه روز فعالیت کرده‌اند.

اینکه فریم و بدنه‌ی یک موتور سیکلت با کمک پرینتر سه بعدی تهیه شده باشد قابل توجیه است اما سوال اینجاست که لاستیک‌ها چگونه پرینت شده‌اند. بدین منظور طراحان سراغ تایرهای بدون باد رفته‌اند که ساختاری مشابه کندوی زنبور عسل داشته و نیازی به باد شدن ندارند.

این لاستیک‌ها به مواردی که برای ماشین‌های نظامی و کاوشگر‌های فضایی تهیه می‌شوند، شباهت دارند و نگهداری از آنها بسیار آسانتر از تایر‌های معمولی است.

برخی کاربران با مشاهده‌ی ویدیو به نمایش درآمده در یوتیوب، باور دارند که ساختار این موتورسیکلت چندان مستحکم نیست و حرکت بسیار لرزانی دارد اما احتمال دارد که راننده‌ی این وسیله‌ی نقلیه هنوز به آن عادت نکرده و شاید نقص از او باشد نه از موتورسیکلت.

با این وجود، توسعه‌ی یک موتورسیکلت الکترونیکی که به طور کامل پرینت سه بعدی شده‌، می‌تواند دستاورد شگرفی به شمار رود و از آینده‌ی روشن نوآوری مخترعان خبر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی