ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهره استیون هاکینگ روی اسکناس پنجاه پوندی نقش میبندد؟

گزارش شده که قرار است چهره استیون هاوکینگ روی اسکناس پنجاه پوندی نقش ببندد و او از دیگر گزینه‌ها، انتخاب محتمل‌تری برای این مسئله به شمار می‌رود. به گزارش رسانه‌های کشور انگستان بیش از ۸۰۰ دانشمند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

گزارش شده که قرار است چهره استیون هاوکینگ روی اسکناس پنجاه پوندی نقش ببندد و او از دیگر گزینه‌ها، انتخاب محتمل‌تری برای این مسئله به شمار می‌رود.

استیون هاوکینگ

به گزارش رسانه‌های کشور انگستان بیش از ۸۰۰ دانشمند برای مسئله درنظر گرفته شده‌اند و هنوز هم به این عدد اضافه می‌شود. اکنون ۱۷۴۱۲۲ کاندیدا برای قرار گرفتن روی اسکناس پنجاه پوندی به بانک ملی انگستان معرفی شده‌اند که تقریباً ۱۱۴ هزار شخصیت، شایستگی چنین افتخاری را دارند.

با این وجود، هاوکینگ یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های این لیست به شمار می‌رود و علاوه بر دستاورد‌های علمی مطلوبش، به نمادی برای غلبه بر مشکلات و ناتوانی‌های فیزیکی بدل شده است.

داستان زندگی وی به قدری جالب و تاثیرگذار بوده که هالیوود سریعاُ دست به کار شد و آن را به فیلمی به یاد ماندنی بدل کرد. او که چند دهه از عمرش با بیماری ALS دست و پنجه نرم می‌کرد، تنها فیزیکدانی که تقریباً توسط عموم مردم جهان شناخته می‌وشد و در بسیاری از سریال‌های محبوب حضور داشته است.

البته هاوکینگ تنها چهره شناخته شده در لیست نامز‌دهای قرارگیری روی اسکناس پنجاه پوندی نیست. از دیگر مشاهیر حاضر در لیست نامزد‌ها، می‌توان به نخست وزیر اسبق انگلستان مارگارت تاچر، روزالیند فرانکلین دانشمند زن بریتانیایی که به کشف دی ان ای کمک بسیار کرد، الکساندر فلمینگ کاشف پنیسیلین، الکساندر گراهام بل مخترع تلفن و پیشگام علوم کامپیوتری آلن تورینگ رمزنگار و دانشمند علوم کامیپوتری اشاره کرد.

کاربران تا ۲۳ آذرماه وقت دارند که گزینه‌های دیگری را به بانک ملی انگلستان معرفی کنند اما به احتمال قوی، اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، استیون هاوکینگ بهترین گزینه برای جا خوش کردن روی اسکناس پنجاه پوندی خواهد بود.

کارشناسان تا اینجای کار باور دارند احتمال انتخاب این فیزیکدان به عنوان بهترین گزینه، ۴ به ۷ بود که کمی از ۵۰ درصد بیشتر است. از سوی دیگر ۲۵ درصد احتمال دارد دوروتی هاجکین شیمیدان برنده‌ی جایزه نوبل، انتخاب شود. هر چه باشد هاوکینگ هیچگاه نوبل نبرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali1988
    Ali1988 | ۶ آذر ۱۳۹۷

    به نظر من فلمینگ، فرانکلین و گراهام بل گزینه های بهتری هستن خدمت بیشتری به بشریت کردن. البته در بزرگی هاوکینگ شکی نیست اما حجم خدمت اونا خیلی بیشتر بوده

مطالب پیشنهادی