ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اثرات تغییرات اقلیمی
علمی

واکنش ترامپ به گزارش کنگره از تغییرات اقلیمی آمریکا: باور نمی کنم

روز گذشته اعضای کابینه دونالد ترامپ آخرین گزارش خود از اثرات تغییرات اقلیمی در آمریکا را تسلیم وی کردند و درست همانطور که انتظار می رفت ترامپ این گزارش را نپذیرفت و اینطور اظهار داشت: ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

روز گذشته اعضای کابینه دونالد ترامپ آخرین گزارش خود از اثرات تغییرات اقلیمی در آمریکا را تسلیم وی کردند و درست همانطور که انتظار می رفت ترامپ این گزارش را نپذیرفت و اینطور اظهار داشت:

نه باور نمی کنم.

رئیس جمهور آمریکا در واقع گزارشی را رد کرد که با تلاش بیش از ۳۰۰ دانشمند فعال در حوزه تغییرات اقلیمی و ۱۳ نهاد و سازمان دولتی آمریکا تهیه شده بود.

این گزارش که ترامپ اعلام داشته «بخشی از آن را خوانده» هشدار می دهد تغییرات اقلیمی نتنها به اثرگذاری روی شرایط جوی ادامه می دهند و سلامت جهانیان را تهدید می کند بلکه همه ساله صدها میلیارد دلار خسارت را به اقتصاد آمریکا وارد می کند.

زمانی که خبرنگاران در خارج از کاخ سفید پیرامون این اثر مخرب روی اقتصاد آمریکا از ترامپ سوال کردند او اینچنین پاسخ داد:

باور نمی کنم.

درست مانند گزاراشات متعدد قبلی از جمله آنچه پیشتر سازمان ملل متحد در ماه های گذشته منتشر کرد این پژوهش با تکیه بر شواهدی گسترده ی به دست آمده اشاره می کند که فعالیت های انسانی اصلی ترین عامل گرمایش زمین هستند.

طیق این گزارش فعالیت های انسانی اصلی ترین عامل در گرمایش زمین هستند

جالب اینکه ترامپ بعد از مطرح شدن این پرسش ها ضمن انحراف افکار عمومی از نقش آمریکا در تغییرات اقلیمی، تولید این تصاعدات را به کشورهای دیگر نسبت داد و اینطور به خبرنگاران گفت که آمریکا پاک ترین کشوری است که زمین تا به حال به خود دیده.

شما باید چین، ژاپن و تمام آسیا و تمامی کشورهای دیگر را هم در نظر بگیرید در حالی که گزارش فقط خطاب به کشور ماست. در حال حاضر ما در پاک ترین وضعیتی که تا به حال داشته به سر می بریم و این خیلی برای من اهمیت دارد. هرچند اگر ما پاک باشیم اما هر نقطه دیگری از زمین آلوده باشد این مساله ابدا خوب نیست. پس من می خواهم که آب پاک باشد و هوا پاک باشد. این مساله خیلی مهم است.

ترامپ ممکن است بگوید به آب و هوای پاک علاقه دارد اما انگار هیچ تمایلی برای سیاست گذاری در این باره و کاهش تصاعدات ندارد و ترجیحش این است که در عوض از سوخت های فسیلی حمایت نماید.

اثرات تغییرات اقلیمی

طبق این گزارش اینکه آمریکا چگونه به تصاعدات گازهای گلخانه ای واکنش نشان دهد می تواند تاثیری عمیق در آینده زمین بگذارد.

گفتنی است اثرات تغییرات اقلیمی همین حالا هم در ایالات متحده آمریکا احساس می شوند و پیش بینی شده که این اثرات در آینده نزدیک حتی وخامت بیشتری پیدا کنند. اما شدت این اثرات تا حدود زیادی به اقداماتی بستگی خواهد داشت که برای کاهش تصاعدات گازهای گلخانه ای صورت می گیرند. علاوه بر این چگونگی انطباق یافتن با تغییراتی که قرار است در آینده رخ دهند هم در این موضوع دخیل خواهد بود.

البته عدم حمایت ترامپ از این گزارش هم چندان عجیب نیست و او پیشتر عدم علاقمندی اش به مبحث تغییرات اقلیمی را نشان داده بود و این سخنان را میتوان همراستا با گفته های قبلی اش دانست که تغییرات اقلیمی را یک دروغ خوانده بود و حتی پیمان پاریس در این رابطه را هم ترک کرد. او بعدها حرف هایش را مورد بازنگری قرار داده بود و اظهار داشت که فکر نمی کنم این یک دروغ باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amin M
    Amin M | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    کسی که واسه نفهمیدن پول میگیره را نمیشه متقاعد کرد حال ترامپ باشد یا مسئولان کشور ما

  • meyoucat
    meyoucat | ۶ آذر ۱۳۹۷

    آفرین

مطالب پیشنهادی