ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه گوگل را برای فیلتر نکردن سایتهای ممنوعه جریمه کرد

به تازگی دولت روسیه متوجه شده که گوگل در نتایج سرچ خود لینک‌هایی به سایت‌های ممنوعه می‌دهد. حال از آنجایی که طبق مقررات روسیه، باز کردن برخی صفحات وب غیرقانونی است، دولت این کشور گوگل ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

به تازگی دولت روسیه متوجه شده که گوگل در نتایج سرچ خود لینک‌هایی به سایت‌های ممنوعه می‌دهد. حال از آنجایی که طبق مقررات روسیه، باز کردن برخی صفحات وب غیرقانونی است، دولت این کشور گوگل را جریمه کرده‌ است.

رگورلاتوری نظارت بر ارتباطات روسیه «Roskomnadzor» اعلام کرده که پرونده‌ای قانونی برای سرچ اینترنتی گوگل در دست دارد و ممکن است این ابر شرکت آمریکایی مجبور شود جریمه‌ای معادل ۱۰۴۰۰ دلار به دولت روسیه بپردازد. این ارگان مدعی شده که این جریمه به علت هدایت کردن کاربران روس به سایت‌هایی است که دولت این کشور، آنها را ممنوع کرده است.

البته پرداخت غرامتی ۱۰ هزاردلاری نمی تواند برای ابر شرکتی همچون گوگل مسئله مهمی باشد. این در حالی است که چند وقت پیش اتحادیه اروپا به علت رفتار ضد رقابتی و انحصارطلبانه، ساکنین مانیتین ویو را جریمه کرده بود و آنها مجبور شدند غرامتی ۵ میلیارد دلاری به این ارگان بپردازند.

به گزارش رویترز  اتهامات وارد شده توسط دولت روسیه به گوگل جزو اقدامات اولیه آنها در این زمینه بوده و احتمال دارد که جریمه‌ سنگینتری در انتظار این شرکت آمریکایی باشد.

جالب اینجاست که بر اساس قوانین سانسور و فیلترینگ این کشور، دسترسی به لینکدین غیر قانونی است و اگر کاربری روس طی یک سال گذشته در این شبکه اجتماعی، رزومه‌ای قرار داده باشد، جریمه می‌شود.

این در حالی است که ارگان‌های رگولاتوری واقع در مسکو هنوز نتوانسته‌اند که فیلترینگ در فضای مجازی این کشور را به طور کامل پیاده کنند و هنوز برخی کاربران به سایت‌های غیرقانونی دسترسی دارند. این مسئله موجب شده که ناهنجاری‌هایی در این زمینه بوجود آید و دولت مجبور شود برخی شرکت‌ها را جریمه کند.

کارشناسان تخمین می‌زنند اگر فیلترینگ مدنظر مسئولین مسکو، روی اینترنت این کشور به طور کامل اجرا شود، گوگل و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی جهان تقریباً یک درصد درآمد سالانه‌ی خود در بازار روسیه را از دست خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mahdi Behkar
    Mahdi Behkar | ۶ آذر ۱۳۹۷

    دم روسیه گرم

  • Sakaei
    Sakaei | ۶ آذر ۱۳۹۷

    دیکتاتوری های مدرن

  • آریا
    آریا | ۶ آذر ۱۳۹۷

    دیکتاتورهای کثیف

مطالب پیشنهادی