ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رندر‌هایی از سونی اکسپریا XZ4 با ظاهر نه چندان متفاوت منتشر شد

سونی قصد دارد که با استفاده از تکنولوژی 5G، کسب و کار تولید موبایل خود را دوباره احیا کند اما تا آماده شدن این فناوری، به نظر می‌رسد شرکت ژاپنی به تولید تلفن‌های هوشمند پیشرفته ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

سونی قصد دارد که با استفاده از تکنولوژی 5G، کسب و کار تولید موبایل خود را دوباره احیا کند اما تا آماده شدن این فناوری، به نظر می‌رسد شرکت ژاپنی به تولید تلفن‌های هوشمند پیشرفته و گران قیمت روی می آورد که از لحاظ طراحی هنوز چند قدم عقب تر از دیگر موبایل‌ها قرار دارند.

با این وجود اکسپریا XZ4 در رندر‌های گرافیکی که جدیداً لو رفته، ظاهر زیبایی دارد اما طراحی آن پرچمداران سال ۲۰۱۷ را به یاد مخاطب می‌اندازد. این رندر‌های گرافیکی جدید نشان می‌دهد صفحه نمایش ۶.۵ اینچی این موبایل که قرار است در جریان کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۹ معرفی شود، از بریدگی یا حفره‌ای  بهره نمی‌برد و سونی به کلی روش دیگری در پیش گرفته است.

تلفن هوشمند یاد شده بر خلاف دیگر کمپانی‌ها از حاشیه‌های پهن‌تری بهره می‌برد که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کسانی باشد که مدل‌های قدیم‌تر را می‌پسندند اما غیر آن وجود این چنین حاشیه‌هایی نمی تواند نقطه مثبتی برای این گوشی به حساب بیاید.

اکسپریا XZ4

اکسپریا XZ4 بسیار باریک‌تر و بلندتر از تلفن‌های هوشمند این برند به حساب می‌آید و ابعاد کلی ۸.۲*۷۲.۴*۱۶۶.۹ میلیمتری دارد که نسبت بهمدل‌های قبلی بسیار باریکتر شده است. جالب اینجاست که بیرون زدگی دوربین با اندازه‌ی ۹ میلیمتری خود، ضخیم‌ترین قسمت آن به شمار می‌رود.

جالب اینجاست که اثری از حسگر اثرانگشت در بدنه‌ی پشتی آن به چشم نمی‌خورد و نحوه‌ی طراحی کلید پاور این تلفن هوشمند نشان می‌دهد که سونی سراغ سنسور تشخیص اثرانگشتی می‌رود که در بدنه‌ی کناری آن قرار گرفته باشد.

اکسپریا XZ4

تغییر دیگری که در طراحی پرچمدار سونی ایجاد شده، تعبیه بلند‌گویی در قسمت پایینی بدنه‌ی آن است و دیگر قرار نیست که اسپیکری در حاشیه‌ی پایینی موبایل قرار بگیرد. این مسئله موجب شده که این موبایل نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بالاتری پیدا کند.

ضمن اینکه تناه یک درگاه USB-C در این موبایل وظیفه‌ی اتصالات مختلف را برعهده دارد و به نظر جک هدفون ۳.۵ میلمیتری کلاً حذف شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • A.H.
    A.H. | ۹ آذر ۱۳۹۷

    تیتر رو که خوندم انتظار همچین طراحی زیبایی رو نداشتم...لطفا بدون تعصب راجع هر برندی بنویسید

  • amirhossein_mizani
    amirhossein_mizani | ۹ آذر ۱۳۹۷

    فازتون چیه،از گوشی دقیقا چه انتظاری دارید؟میخوابد یه شیشه بگیرید دستتون دیگه مشکل حاشیه هم حل بشه.تعصب دارید چرا ایراد بنی اسرائیلی میذارید رو گوشی؟سونی یه روز دو روز نیست که داره گوشی تولید میکنه.این همه سنگ طراحی سامسونگ رو به سینه میزنید یادتون رفته زمانی که گوشی های سامسونگ پلاستیک خالص بود،سونی شیشه و فلز میزد؟
    خودتون تعصب دارین رو برندای دیگه و سونی دوست ندارید چرا تبلیغ منفی میکنید که نظر مخاطب بیخودی عوض شه؟
    دست پیش گرفتید مه پس نیفتید،حالا حاشیه شده بهونه جدیدیتون،چقدر باید کم کنه تا شما راضی بشید؟

  • A.H.S
    A.H.S | ۸ آذر ۱۳۹۷

    جداً مگه چقدر حاشیه داره که میزنین حاشیش زیاده؟! بابا ول کنین دیگه، چقدر تعصبی بقیه بزند ها رو بالا میبرین و میزنین همه جوره برا سونی؟

  • A.H.
    A.H. | ۸ آذر ۱۳۹۷

    تیتر رو ک خوندم انتظار روبرویی با همچین گوشی زیبایی رو نداشتم...لطفا ناعادلانه مطلب ننویسید

  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۷ آذر ۱۳۹۷

    خدا وکیلی چرا انقدر از سونی بد مینویسید چرا انقدر تعصب و گنده سازی برندهای دیگه خوبه مال کشور خودمونم نیستن خداییش هر وقت من از گپشیهای سونی تیتر خوندم همش در حال کوبیدنش هستید خب اصلا مطلب راجب این شرکتا نزارین ، والا ماکه گوشیمون اچ تی سی u هست خیلییم راضییم اما هروقت در دست دوم فروشیها و دیوار و شیپور رفتیم بیشترین فروش و خر کار ترین گوشیها برای سونی بوده الان دایی بنده پنج ساله یه z1 داره فقط یکبار درپوشای شارج و باتریش و عوض کرده و واقعا هم خیلی خوبه بنده به دوربینش خیلی حسادت میکنم چون از سر کوچه یه بار محرم عکس گرفتم نا خود اگاه کشیدمش جلو ببینم چقدر زوم میکنه هر چقدر میکشیدمش جلو دورتر و نشون میداد حالا نه مثل یه دوربین فوق حرفه ایی اما حداقل از دوربین گوشی من بهتر بود و من این و در لپ تاب متوجه شدم که چقدر فرق کیفییت دوربین و پیکسلها مهمه والا هر برنامه ایی که منم دارم اونم داره خیلی روون و حساب شده البته گوشی من خدایی بهتره چون جدیدتره و حافظه داخلیش 64 گیگه اما این گوشی با اینکه قدیمیه وچهار پنج سال پیش خریدش به نظر بنده خیلی در زمان خودش عالی بوده و این الان مشخص میشه که در دیوار با قیمت 1400 فروش میره ، میخواستم یکی بخرم برای دم دستم و سر کارم اما از قیمتش فرار کردم اما حتما برای داییم و میخرم ازش و رو مخشم اینارو گفتم که در نهایت بگم بابا همه برندها بد یا خیلی خوب نیستن اما دلیل نمیشه همش بد بنویسیم و برندهای دیگرو مثل بادکنک گنده کنیم اخه دلیلی نداره این طراحی واقعا بسبار شیک و منحصر به فرده تقریبا شببه نوت 8 اما فرق داره پس تکراری و کسل کننده و این چیزا نیست بعضی برندها چند سال خوب میفزوشن بعد دوباره جاشون و میدن به برندی دیگه شک نکنید اصلا این سیاست بیزنس دنیا و دهکده جهانی هستش درسته بر اساس امار و لیاقته اما داعمی نیست پس اقای سردبیر بدگویی نکنید و نقطه قوت گوشیهای دیگرم بنویسید ، قطعا سونی که فکر کنم برای زاپن هست که خودش تکنولوزی به دنیا میفروشه و تکنولوزیهای انحصاری زیادییم داره ، جنس بد نمیده بیرون این و یادمون باشه مگر مونتاز جور دو یا سه باشه که برای جهان سومیها ساخته میشه و بس ، مثلا همین اچ تی سی که بنده دارم خب در حال ضرر دهی هستش اما بد نیس بدونید روزگاری بازار امریکا رو در دستش داشت پس احساساتی نباشیم . به امید روزیکه بهترین گوشیهارو بخریم و به نظر بنده همه پر چمدارها فوق العاده هستند .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی