ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایلان ماسک: تسلا در سال 2018 تنها چند هفته با مرگ فاصله داشت

پس از صرف هزینه های هنگفت در سال های اخیر، سرانجام شرکت تسلا موفق شد در سه ماهه سوم امسال به سودآوری رسیده و به نوعی از بحران موسوم به جهنم تولید عبور کند. اگر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

پس از صرف هزینه های هنگفت در سال های اخیر، سرانجام شرکت تسلا موفق شد در سه ماهه سوم امسال به سودآوری رسیده و به نوعی از بحران موسوم به جهنم تولید عبور کند.

اگر چه هنوز آمار و ارقام تسلا چندان درخشان نیستند، اما اینکه این خودروساز کالیفرنیایی ثابت کرد توانایی رسیدن به سود را دارد، یک اتفاق کاملا مهم به حساب می آید. این مساله در حالی رخ داده که بسیاری از رقبا سودآوری و موفقیت تسلا را یک امر غیر ممکن می دانستند.

تسلا

اما نکته جالب توجه اینکه تسلا در شرایطی چنینی موفقیتی را تجربه کرده که به گفته ایلان ماسک، امسال اصلا وضعیت مساعدی نداشته و تا آستانه ورشکستگی پیش رفته است.

در مصاحبه اخیری که آقای ماسک با وب سایت خبری Axios انجام داده، وی به جزئیاتی از سرمایه گذاری های فوق العاده زیاد تسلا برای تقویت تولید مدل 3 پرداخته و صحبت های جالبی را بر زبان آورده است.

اگر به یاد داشته باشید، مدل 3 برای چند ماه از مشکلات تولید رنج می برد؛ طوری که برخی از مدل های ساخته شده دارای ایراداتی در برخی قسمت ها بودند. این ایرادات از اعتماد بیش از حد تسلا به اتوماسیون ناشی می شدند.

آنطور که ایلان ماسک در مصاحبه خود خاطر نشان کرده، همزمان با تلاش و کوشش مهندسین تسلا برای افزایش میزان تولید مدل 3، این شرکت تنها چند هفته با "مرگ" فاصله داشته است.

آقای ماسک در این باره گفته:

تسلا به خاطر تقویت تولید مدل 3 با تهدید جدی مرگ روبرو بود. این شرکت به شدت دچار خون ریزی مالی شده بود و اگر ما نمی توانستیم در مدت زمانی بسیار کوتاه مشکلات را حل کنیم، از بین می رفتیم. حل کردن این مشکلات نیز خیلی دشوار بود.

با در نظر گرفتن این مسائل اکنون می توان پی برد که چرا ماسک چند ماه پیش برای ساعات طولانی در دفتر خود مشغول به کار بود. برای مثال در تابستان گذشته این کارآفرین معروف اعلام کرد که هر هفته به طور میانگین 120 ساعت کار می کند.

البته وی با اشاره به اثرات جانبی این میزان از کار هفتگی بر روی زندگی شخصی و شرایط جسمی و روحی خود، دیگران را به عدم اتخاذ چنین تصمیمی توصیه کرده است. ماسک همچنین افزوده:

من این کار را به خاطر اینکه احتمال شکست تسلا زیاد بود، انجام دادم.

حال سوال مهمی که پیش می آید اینست آیا تسلا خواهد توانست موفقیت خود را ادامه دهد؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ آذر ۱۳۹۷

    درود بر ایلان ماسک

مطالب پیشنهادی