ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک : هوش مصنوعی انسان را به گوریل بدل می‌کند

اینکه ایلان ماسک علاقه‌ی زیادی به هوش مصنوعی ندارد و از پیشرفت آن قدری واهمه دارد، خبر عجیبی نیست اما اخیراً او در مصاحبه‌ای هشدار داده که این تکنولوژی می تواند انسان را به گوریل ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

اینکه ایلان ماسک علاقه‌ی زیادی به هوش مصنوعی ندارد و از پیشرفت آن قدری واهمه دارد، خبر عجیبی نیست اما اخیراً او در مصاحبه‌ای هشدار داده که این تکنولوژی می تواند انسان را به گوریل بدل کند و موجبات انقراض انسان را هم فراهم آورد.

وی طی صحبت‌هایش به برنامه‌های شرکت هوش مصنوعی جدیدش Neuralink اشاره کرد و مدعی شد که این کمپانی سعی دارد فناوری تازه‌ای توسعه دهد تا بتواند همزیستی مسالمت آمیزی میان انسان و هوش مصنوعی ایجاد کند. از نظر وی توسعه‌ی چنین سیستمی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که احتمال انقراض نسل انسان را کاهش می‌دهد.

گفته شده Neuralink که نام شرکت عصب شناسی ماسک به شمار می‌رود، تلاش دارد تا رابطی میان فناوری هوش مصنوعی و ذهن انسان طراحی کند. او امیدوار است بدین شکل دیگری خطری حیات انسان را تهدید نکرده و دولت‌ها به دنبال انحصاری کردن این تکنولوژی خطرناک نروند.

ایلان ماسک معتقد است با ارتقای سخت افزار و الگوریتم های موجود، در آینده تکنولوژی هوش مصنوعی پیشرفت زیادی خواهد کرد و بدون شکل هوش انسانی را پشت سر خواهد گذاشت و فاصله‌ی زیادی با آن خواهد گرفت.

از نظر وی، این مسئله موجب می‌شود که نسل انسان به خطر بیفتند و سناریویی شبیه به فیلم‌ها علمی تخیلی (نظیر ترمیناتور) رخ دهد. بدین ترتیب ممکن استن که انسان‌ها به گونه‌ای شبیه به گوریل‌ها بدل گردد و مجبور شود برای بقای خود در گوشه‌هایی کوچک از زمین پناه بگیرد.

ماسک مدعی شده که ممکن است حتی هوش مصنوعی انسان را به محیطی شبیه به باغ وحش انتقال دهد و نشان دهد که ادمی را در چنگال خود اسیر کرده است.

البته ایلان ماسک پیش از این نیز در زمینه‌ی پیشرفت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هشدار‌هایی ارائه کرده بود اما دیگر بزرگان تکنولوژی چنین تفکری ندارند و معتقدند فناوری یاد شده مزیت‌های بسیار بیشتری دارد.

این در حالی است که کارشناسان اهداف شرکت Neuralink  آنچنان عملی نمی‌دانند و معتقدند این هدف‌ها کمی غیر واقعی است.

 

تماشا کنید: هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی