ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان ملل: انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۱۷ رکورد شکست

بر اساس گزارش جدید برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد برای اولین بار طی ۴ سال گذشته، میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده و در این سال به نوعی رکورد زده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

بر اساس گزارش جدید برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد برای اولین بار طی ۴ سال گذشته، میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده و در این سال به نوعی رکورد زده است.

ارگان یاد شده اصولاً چنین ارقام ناراحت کننده‌‌ای را اعلام می‌کند تا کشور‌های مختلف تشویق شوند تلاش خود را چند برابر کنند تا بتوانند به پیمان پاریس عمل کنند.

همانطور که می‌دانید توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می‌شود، در واقع پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود.

این توافق نامه که سال ۲۰۱۵ میلادی توسط نمایندگان ۱۹۵ کشور در کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد امضا شد و ۱۴۷ کشور آن را به تصویب مجلس خود رسانده‌اند، بدین منظور طرح شده تا از خطرات تغییر آب و هوای جهان کاسته شود. بر اساس آن تمامی کشور‌ها مجبور خواهند بود تلاش کنند که افزایش دمای کلی جهان طی این قرن را زیر دو درجه سلسیوس نگه دارند.

حال بر اساس گزارش جدید برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد  مشخص شده که میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و تصاعدات کربنی طی سال ۲۰۱۷ میلادی به رقم ۵۳.۵ گیگاتن رسیده است و نسبت به سال قبل ۰.۷ گیگاتن افزایش یافته است.

این در حالی است که برای رعایت نمودن توافق پاریس، باید تا سال ۲۰۳۰ میلادی، میزان تصاعدات کربنی و انتشار گازهای گلخانه‌ای ۲۵ تا ۵۵ درصد کاهش یابد.

ماه گذشته مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی مدعی شد گزارش کرد که تنها ۵۷ کشور توانسته‌اند که تقریباً ۶۰ درصد میزان کلی انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان تولید می‌کنند، در راستای عمل کردن به توافق پاریس قدم بردارند و رقم تساعدات کربنی موجودشان را کنترل نمایند.

ساخت دستگاه های غول پیکر مکنده هوا یکی از راههای کشور‌های مختلف برای حذف دی اکسید کربن از جو

این در حالی است که ترامپ چند وقت پیش مدعی شده بود که آمریکا هر طور شده باید توافق نامه‌ی پاریس را دور زده و به هر قیمتی در راستای پیشرفت صنعت قدم بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی