ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Driverless-Volvo-Truck
خودرو

کشنده های خودران ولوو در معدنی در نروژ به کار گرفته می شوند [تماشا کنید]

بخش تولید خودروهای سنگین ولوو - موسوم به Volvo Trucks - اخیرا قراردادی را با نروژی ها امضا کرده که به موجب آن شش دستگاه کشنده سنگین در اختیار معدن Brønnøy Kalk گذاشته خواهد شد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

بخش تولید خودروهای سنگین ولوو - موسوم به Volvo Trucks - اخیرا قراردادی را با نروژی ها امضا کرده که به موجب آن شش دستگاه کشنده سنگین در اختیار معدن Brønnøy Kalk گذاشته خواهد شد. آن چیزی که این قرارداد را حائز اهمیت می کند اینست که کشنده های مذکور به فناوری خودران مجهز بوده و می توانند به طور خودکار در مسیرهای معدن حرکت کنند.

کشنده های خودران ولوو وظیفه دارند سنگ های استخراج شده از کف معدن را به یک بندر کوچک در فاصله تقریبا 3 مایلی (معادل 4.8 کیلومتر) حمل نموده و در محل مخصوص خالی کنند.

ولوو

قرارداد بین ولوو تراکس و مقامات معدن Brønnøy Kalk اولین قرارداد دو سویه مربوط به فناوری خودران محسوب می شود که شرکت سوئدی موفق به امضای آن شده است. با این قرارداد، نروژی ها متعهد شده اند که در قبال حمل هر تن بار، مبلغی را به ولوو تراکس پرداخت کنند. به عبارت بهتر کشنده های خودران ولوو تنها در صورتی درآمدزایی خواهند کرد که محموله را سالم به مقصد برسانند. این مساله به نوعی نشان می دهد که ولوو تا چه حد به توانایی های کشنده های خود اطمینان دارد.

driverless-truck-volvo

پیش از امضای این قرارداد، طرفین به صورت آزمایشی همکاری هایی را با یکدیگر انجام داده اند. پیش بینی می شود کشنده های خودران ولوو پیش از پایان سال 2019 به طور کامل در معدن Brønnøy Kalk به کار گرفته شوند.

اگر چه شاید در ابتدا وظیفه کشنده های خودران ولوو کمی پیچیده به نظر برسد، اما در عمل اینگونه نبوده و احتمال وقوع خطا یا حوادث شدید در مسیرهای در نظر گرفته شده، بسیار کم برآورد شده است.

Driverless-Volvo-Truck

در هر حال چنین پروژه ای به ولوو اجازه می دهد که فناوری خودران خود را در عمل آزموده و قابلیت های مختلف آن را برای مشتریان آتی دقیق تر تنظیم کند. علاوه بر این می توان نتیجه گرفت که خودروسازان در بلند مدت باید به دنبال چیزی بیش از فروش وسایل نقلیه به اشخاص و افراد عادی باشند، زیرا در سال های آینده اتومبیل های خودران بخشی از یک پازل بزرگ تر خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی