ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و کوالکام آشتی می‌کنند؛ احتمال عرضه آیفون‌های 2020 با فناوری 5G

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کرده باشید، حتماً از جریان درگیری های حقوقی اپل و کوالکام آگاه هستید؛ کوالکام مدعی است از اپل چند میلیارد دلار طلب دارد و اپل هم ادعا می کند ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کرده باشید، حتماً از جریان درگیری های حقوقی اپل و کوالکام آگاه هستید؛ کوالکام مدعی است از اپل چند میلیارد دلار طلب دارد و اپل هم ادعا می کند قیمت مودم های کوالکام بیشتر از حد واقعی است.

درگیری های اپل و کوالکام تا جایی پیش رفت که کمپانی ساکن کوپرتینو، در هیچکدام از آیفون های 2018 خود از مودم کوالکام استفاده نکرد و محصولات اینتل را جایگزین کوالکام کرد. بر اساس آمار موجود، دو شرکت آمریکایی در 50 دعوای حقوقی مربوط به مالکیت فکری با یکدیگر درگیر هستند که در شش کشور و شانزده حوزه قضایی مختلف در جریان است.

مدیرعامل کوالکام اعلام کرد شرکتش در یک قدمی حل اختلافات با اپل است

اما امروز استیو مولنکوف مدیرعامل کوالکام در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که شرکتش در یک قدمی حل اختلافات با اپل قرار دارد. به گفته مولنکوف، دو شرکت با یکدیگر در ارتباط هستند و درگیری های حقوقی به کوارتر چهارم (اشاره به چهار کوارتر بازی در ورزش بسکتبال) رسیده اند. هرچند مولنکوف از پاییز سال قبل وعده پایان اختلافات با اپل را داده بود، در ادامه عنوان کرد:

ما همیشه راجع به این موضوع صحبت کرده ایم و من همواره گفته ام که در نیمه دوم سال جاری و اوایل سال بعد، با اپل به راهکار مشترکی دست پیدا می کنیم و حالا هم شرایط خلاف گفته های من را نشان نمی دهند.

اپل و کوالکام

گفتنی است حتی اگر اپل و کوالکام به راهکار مشترکی برسند و اختلافات را کنار بگذارند، باز هم بعید است مودم های کوالکام در آیفون های 2019 مورد استفاده قرار گیرند. در عوض ممکن است دو شرکت برای سال پس از آن به توافقاتی برسند که در چنین شرایطی، احتمالاً در آیفون های 2020 شاهد حضور فناوری 5G خواهیم بود؛ نخستین محصولات اپل که به نسل بعدی شبکه های ارتباطی مجهز خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۸ آذر ۱۳۹۷

    سلام،دیجیاتـو لطــــفا امـکان زوم روی تصاویـر رو در آپـدیت بعـدی اضافـه کن،‌قبـلا میـشد تصویـر رو بـاز کـرد و زوووم کـرد امـا خیـلی وقتـه دیگـه نمیـشه و ایـن مـورد بــشدت کـاربرها رو اذیـت میـکنه...

مطالب پیشنهادی