ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آشنایی با مشهورترین خودروهای کوپه چهار درب؛ کلاسی جذاب و نه چندان کاربردی

اگر اندکی با خودروهای تولیدی کمپانی های مختلف خودروسازی آشنا باشید متوجه خواهید شد که تقریبا هر سازنده ای یک کوپه چهار درب را راهی بازار کرده است. از جمله این خودروها می توان به ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

اگر اندکی با خودروهای تولیدی کمپانی های مختلف خودروسازی آشنا باشید متوجه خواهید شد که تقریبا هر سازنده ای یک کوپه چهار درب را راهی بازار کرده است. از جمله این خودروها می توان به استون مارتین 2017 رپید S، آئودی S7، بی ام و سری 4 گرن کوپه، مرسدس بنز CLA کلاس و ... اشاره کرد. این کوپه ها از فروش و محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار بوده و بازخورد عمومی نسبت به آن ها تاکنون خوب بوده است. با این حال کوپه های زیادی وجود دارد که نسخه 4 درب آن ها هنوز راهی جاده ها نشده است.

کوپه چهار درب

تولید نسخه 4 درب به خصوص در چند سال گذشته رواج یافته و این دسته از خودروها عملا به عنوان یک سگمنت مجزا شناخته می شوند. اما از نظر تکنیکی کلاس مجزایی برای این دسته از وسایل نقلیه درنظر نمی گیرند و در واقع یک کوپه 4 درب سدانی است که از نظر ظاهری، خطوط سقفی و سایر ویژگی های طراحی متمایل به خودروهای دو درب است. این اصطلاح سدان هایی را توصیف می کند که فضای پشتی آن ها چه در داخل کابین چه در خارج از آن کمتر از حالت عادی بوده و سقفشان در قسمت عقب شیب ملایمی رو به سطح زمین دارد.

نویسنده سایت ROAD&TRACK معتقد است اگر فراری طراحی خودروی GTC4Lusso را تغییر داده و این کوپه دو درب را به شکل یک سدان کشیده 4 درب در آورد سود بیشماری را راهی کمپانی خود خواهد کرد. این خودرو که جانشین کوپه GT محبوب 2+2 نفره این کمپانی یعنی جانشین مدل FF فراری بوده از سال 2016 راهی جاده ها شده است.

البته فراری پیش از این نیز خودوری 4 درب تولید کرده بود که مخصوص مشتری های ویژه این کمپانی بوده است.

the GTC4Lusso

برای بسیاری سوال است که فراری به غیر از پایبندی به اصول مدیریتی کمپانی خود، چه دلیل دیگری می تواند داشته باشد تا یک کوپه چهار درب جذاب که به یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی مجهز است را تولید نکند؟

نظر شما در این باره چیست؟
به نظر شما نسخه 4 درب چه کوپه هایی می تواند تولید موفقی در بازار داشته باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir
    Amir | ۹ آذر ۱۳۹۷

    به خدا پراید خیلی راحت تر از بنز cla هست مخصوصا ردیف‌ عقب

  • Amir
    Amir | ۹ آذر ۱۳۹۷

    یکی هم بنز cla که کوپه چهار درب هست ردیف‌عقب فضای کوچکی دارد و سر آدم به سقف میخورد ناچارن باید سرت رو یکم کج کنی تا بتونی جا شی

  • mohsen tagezade
    mohsen tagezade | ۹ آذر ۱۳۹۷

    به‌پرایدما که نمیرسن هیچ‌کدوم

مطالب پیشنهادی