ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به قیمت سنسورهای مختلف خودرو در بازار قطعات یدکی+ جدول

در یک خودروی انژکتوری انواع مختلفی از سنسور ها به کار رفته است که هر سنسور وظیفه خاصی را بر عهده دارد داده های این سنسور ها لحظه به لحظه برای ECU ارسال میشود تا ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در یک خودروی انژکتوری انواع مختلفی از سنسور ها به کار رفته است که هر سنسور وظیفه خاصی را بر عهده دارد داده های این سنسور ها لحظه به لحظه برای ECU ارسال میشود تا این واحد کنترل الکترونیکی شرایط خودرو دریافته و عملکرد را بهینه سازد.
از انواع سنسور خودرو می توان به سنسور دمای هوای ورودی (ATS)، سنسور فشار داخل مانیفولد (MAP)، سنسور دور موتور (RPM)، سنسور سرعت، سنسور ناک، سنسور اکسیژن، سنسور اینرسی و سنسور باران اشاره کرد.
به عنوان نمونه اگر بخواهیم آشنایی کوچکی با سنسور اکسیژن داشته باشیم باید در خصوص آن گفت که جای این سنسور خودرو در مانیفولد خروجی خودرو است. سنسور اکسیژن به عنوان یکی از سنسور های موجود در موتور خودرو اگر درست عمل نکند افزایش مصرف سوخت و کاهش کارایی موتور را با خود به همراه خواهد داشت. این سنسور میزان اکسیژن موجود در گاز خروجی از موتور را در مقایسه با اکسیژن ورودی اندازه می گیرد.  این سنسور یک لوله است که انتهای آن بسته است و از سرامیک زیرکونیا ساخته شده است. زیرکونیا ولتاژی در حدود 1 ولت تولید می کند و این ولتاژ وقتی که مقدار اکسیژن افزایش می یابد تا 0 ولت کاهش می یابد. این ولتاژ 0 تا 1 ولت به ECU ارسال می گردد. و ECU میزان تزریق سوخت را با توجه به اکسیژن خروجی تنظیم می کند. بهترین نسبت سوخت به هوا در ولتاژ بین صفر و یک رخ می دهد.
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت تعدادی از سنسورهای موجود در بازار:

سنسور خودرو

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

    قیمتها به ریال بود یا تومن؟

  • Omg
    Omg | ۸ آذر ۱۳۹۷

    الان یکی میاد می گه دیجیاتو لطفا امکان زوم...... هرکی نظرلت قبلی رو دیده باشه می فهمه ?

    • Mar_ShaL
      Mar_ShaL | ۸ آذر ۱۳۹۷

      اره واقعا مشکل بدیه

مطالب پیشنهادی