ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسناد فاش شده خبر از تخلف احتمالی فیسبوک برای فروش اطلاعات کاربران می دهد

به گزارش وال استریت ژورنال، چند روز پیش فیسبوک به عنوان یکی از شرکت‌های متخلف شناخته شد که به صورت غیر قانونی به اطلاعات اختصاصی کاربران دسترسی دارد. این گزارش روز چهارشنبه و به نقل ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۰

به گزارش وال استریت ژورنال، چند روز پیش فیسبوک به عنوان یکی از شرکت‌های متخلف شناخته شد که به صورت غیر قانونی به اطلاعات اختصاصی کاربران دسترسی دارد. این گزارش روز چهارشنبه و به نقل و قول از ایمیل‌هایی از درون شرکت فیسبوک -که در مستندات تایید نشده دادگاهی وجود داشت،- منتشر شده است.

در این ایمیل‌ها نشان داده شده بود که تبلیغ کننده‌ها با پرداخت پول بیشتر، شرکت فیسبوک را به ارائه‌ی هرچه بیشتر اطلاعات کاربران تشویق می‌کردند. کسب درآمد از طریق فروش اطلاعات خصوصی کاربران می‌تواند برای شرکتی که اعلام کرده بود این اطلاعات را هرگز به فروش نرسانده، دردسرساز شود.

در حین برگزاری شهادت قبل از برگزاری دادگاه در کنگره در ماه آپریل که به منظور رسیدگی به اطلاعات ارائه شده به کمبریج انالیتیکا توسط فیسبوک بود، مدیرعامل این شرکت «مارک زاکربرگ» گفته بود:

به واضح ترین شکل ممکن می‌گویم که ما اطلاعات کاربران را به فروش نرساندیم. کسب درآمد از طریق تبلیغات این گونه نیست.

فیسبوک اعلام کرده که مکالمات درج شده در ایمیل‌ها مربوط به سال‌ها پیش است و این شرکت در نهایت علیه این موضوع تصمیم گیری کرده است. غول شبکه‌های اجتماعی همچنین گفته که این پرونده‌ها به شکل کاملا مبهم و گمراه کننده‌ای منتشر شده است:

مدارک توسط دادگاه کالیفرنیا نگهداری می‌شود بنابراین ما نباید بابت هر اتهام غلطی پاسخگو باشیم.

این‌ها صبحت‌های «کونستانتینوس پاپامیلتیادیس» رئیس توسعه‌ دهنده‌ی پلتفرم‌ها و برنامه‌های شرکت در یک بیانیه است. او در این بیانیه اینچنین ادامه می‌دهد:

ما در کنار تغییراتی که این پلتفرم در سال ۲۰۱۵ اعمال کرده می‌ایستیم که طی آن امکان دسترسی اطلاعات خصوصی افراد توسط دوستانشان منع می‌شد. هرگونه تصمیمات کوتاه مدت که در این مدت اتخاذ شد به منظور جلوگیری در ایجاد مشکل در رابط کاربری پلتفرم بود.

به طور واضح تر، فیسبوک هرگز اطلاعات کاربرانش را به فروش نرسانده است. API‌های ما همیشه رایگان بوده‌اند و هرگز از توسعه دهندگان برای استفاده از آن‌ها درخواست پول نکرده‌ایم. چه مستقیم و چه غیر مستقیم.

در این گزارشات همچنین بیان شده که این ایمیل‌ها حاوی تعدادی از مکالمات داخلی شرکت فیسبوک -که اخیرا توسط پارلمان بریتانیا دریافت شده- نیز بوده است. این پرونده‌ها در حین طرح دعوی در دادگاه توسط شرکت Six4Three علیه فیسبوک به دست آمده. جایی که شاکی مدعی بود فیسبوک با ایجاد یک راه فرار، اطلاعات را در اختیار کمبریج آنالتیکا قرار داده است.

هک فیسبوک

این پرونده‌ها حاوی ارتباطات خصوصی بسیاری است که داخل شرکت فیسبوک و بین مدیران ارشد این شرکت رد و بدل می‌شد. در این بین می‌توان ایمیل‌هایی مربوط به زاکربرگ را نیز مشاهده کرد.

یکی از اعضای پارلمان روز سه شنبه اعلام کرده بود که این ایمیل‌ها حاوی برخی مکالمات است که در آن یکی از مهندسین ارشد فیسبوک نسبت به دخالت مهم روسیه در این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ هشدار می‌دهد.

«دامین کالینز» که رهبر کمیسیون دیجیتال، فرهنگ و رسانه و ورزش پارلمان است روز سه شنبه اعلام کرد که احتمالا حکومت بریتانیا هفته‌های آینده این مدارک را عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۹ آذر ۱۳۹۷

    و همچنین حالت شب. مرسی از زحمتی که می‌کشید

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۸ آذر ۱۳۹۷

    سلام،دیجیاتـو لطــــفا امـکان زوم روی تصاویـر رو در آپـدیت بعـدی اضافـه کن،‌قبـلا میـشد تصویـر رو بـاز کـرد و زوووم کـرد امـا خیـلی وقتـه دیگـه نمیـشه و ایـن مـورد بــشدت کـاربرها رو اذیـت میـکنه...

مطالب پیشنهادی