ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات بازی Darksiders 3 منتشر شد؛ شکست سومین سوار آخرالزمان

با گذشت 4 سال از انتشار نسخه‌ی دوم و عبور از فراز و نشیب‌های فراوان، سری دارک سایدرز قرار است با انتشار بازی Darksiders 3 بار دیگر در کارزار بازی‌های ویدیویی عرض اندام کند. هر چند ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

با گذشت 4 سال از انتشار نسخه‌ی دوم و عبور از فراز و نشیب‌های فراوان، سری دارک سایدرز قرار است با انتشار بازی Darksiders 3 بار دیگر در کارزار بازی‌های ویدیویی عرض اندام کند. هر چند این بازی در لیست عناوین مورد انتظار و بزرگ فصل پاییز قرار نمی‌گیرد اما طرفداران خاص خود را دارد که به شدت منتظر بازگشت موفق این سری بوده‌اند؛ اتفاقی که رخ نداده است.

کیفیت سری بازی‌های دارک سایدرز روند نزولی داشته است و این موضوع در نمرات 2 نسخه‌ی اول کاملاً مشهود است. با وجود این، از آن‌جایی که اعضای سابق استودیو ویرجیل مسئولیت ساخت نسخه‌ی سوم را بر عهده داشتند، انتظار می‌رفت نقاط ضعف بازی رفع و نقاط قوت نیز پر رنگ تر شود.

با توجه به نمراتی که تاکنون از بازی Darksiders 3 منتشر شده است، این محصول نیز قرار است همانند بازی Fallout 76 در لیست عناوین ناموفق و شکست خورده سال قرار گیرد. تاکنون و با انتشار 15 نقد مثبت، 19 نقد متوسط و 7 نقد منفی این بازی توانسته روی پلتفرم پلی استیشن 4 به متای 65 دست یابد که کمتر از نسخه‌های پیشین بوده‌ است. نسخه‌ی اول به متای 81 و نسخه‌ی دوم نیز به متای 72 دست یافته بود.

Darksiders 3

برخی اوقات اختلاف سلیقه‌ای میان منتقدان و کاربران وجود دارد و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا برخی عناوین که نمرات پایینی از وبسایت‌های تحلیلی دریافت کرده‌اند، در جلب نظر مثبت کاربران موفق عمل کنند. این‌طور که به نظر می‌رسد، کاربران نیز از کیفیت بازی رضایت ندارند و تاکنون نمره 32 را به‌طور میانگین برای این محصول در نظر گرفته‌اند.

بالاترین نمره را وبسایت Areajugones به بازی اعطا کرده است. این منتقد که نمره 90 را به Darksiders 3 اعطا کرده، در نقد خود نوشته است با وجود شک و تردید‌هایی که پیش از این عرضه وجود داشته، این بازی توانسته است تا به یک عنوان هک اند اسلش بی نقص تبدیل شود. این منتقد تجربه‌ی خود از بازی را شگفت انگیز توصیف و اضافه کرد همه چیز آماده است تا استرایف (چهارمین سوارکار) این مجموعه را به شکل حماسی به پایان برساند.

منتقد وبسایت GameOver.gr که نمره 85 را به Darksiders 3 داده است، عرضه این بازی به عنوان دنباله‌ای برای نسخه‌های پیشین را اتفاقی بسیار مثبت می‌داند. او در نقد خود از طراحی مراحل و سیستم مبارزات بازی به عنوان نقاط قوت اصلی یاد کرده است. منتقد همچنین نه تنها تجربه‌ی این بازی را برای طرفداران این سری بازی‌ها ضروری می‌داند، بلکه آن را پیشنهادی عالی برای طرفداران بازی‌های اکشن ماجراجویی می‌داند.

منتقد وبسایت Press Start Australia اما نظر مثبتی نسبت به بازی Darksiders 3 نداشته و نمره‌ی متوسط 70 را برای آن نظر گرفته است. این منتقد در مقاله‎‌ی بررسی خود از سیستم مبارزات بهتر نسبت به نسخه‌های پیشین و طراحی برخی دشمنان به عنوان نقاط مثبت یاد کرده است. نقاط منفی بازی نیز از دید او، ویژگی‌های جدید معرفی شده در این نسخه هستند که عمق نیافتن آن‌ها باعث شده تا بازی با یک بحران هویت جدی روبرو شود.

بازی Darksiders 3

یکی دیگری از وبسایت‌هایی که نظر متوسطی نسبت به Darksiders 3 نداشته، وبسایت معتبر IGN بوده است. منتقد این وبسایت، ضمن در نظر گرفتن نمره‌ی 70، بازی نامبرده را اکشنی سرراست می‌داند که هیچ ابایی برای چالش کشیدن مخاطب خود ندارد. البته مشکل اینجاست که این کار را با استفاده از روش‌های قدیمی و سنتی انجام می‌دهد که نمونه‌هایشان را بارها دیده‌ایم.

وبسایت Gamespot به عنوان یکی از پر بازدیدترین وبسایت‌های انگلیسی زبان در حوزه سرگرمی، نمره‌ی 40 را به Darksiders 3 اعطا کرده است. در نقد این وبسایت آمده بازی نامبرده فاصله‌ی زیادی از نسخه‌های پیشین سری گرفته و برای ساخت آن از ایده‌هایی استفاده شده است که در تضاد با یکدیگرند. البته ویژگی‌های مثبتی هم در بازی وجود دارد که متاسفانه زیر نقاط منفی بسیار مدفون شده‌اند.

کمترین نمره بازی Darksiders 3 مربوط به وبسایت Game Rant می‌شود. منتقد این وبسایت که نمره‌ی بسیار ضعیف 20 را به این بازی داده، آن را تجربه‌ای کابوس وار می‌داند. او در مقاله‌ی خود از نرخ فریم پایین و آزار دهنده، شخصیت اصلی نه چندان جذا و مجموعه‌ای از باگ‌ها مختلف گله کرده است. او همچنین اضافه کرد در مواقعی هم که خبری از مشکلات فنی نیست، بازی تجربه‌ای متوسط از سبک هک ان اسلش ارائه می‌دهد که در گوشه و کنار آن تعدادی پازل قابل توجه قرار داده شده است.

نقدهای منتشر شده از بازی Darksiders 3 ضد و نقیض بوده‌اند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا تصمیم گیری پیرامون کیفیت کلی آن مقداری سخت باشد. به هر حال، به نظر می‌رسد جدیدترین ساخته‌ی استودیو گان فایر علی‌رغم جهان باز بودنش، طراحی سر راستی دارد و همانند برخی عناوین مشابه، مخاطب خود را در محیط‌های تو در تو گیج نمی‌کند. همچنین معدود پازل‌های قرار گرفته طراحی خوبی دارند و سیستم مبارزات نیز عالی و چالش برانگیز است.

از نقاط ضعف این بازی می‌توان به سیستم پیشرفت خطی اشاره کرد که پس از مدتی باعث تکراری شدن مبارزات می‌شود. همچنین عملکرد دوربین و سیستم قفل روی دشمنان راضی کننده نیست و محیط‌ها نیز چندان ارزش گشت و گذار ندارند. در کنار این‌ها، مشکلات فنی مختلف همانند نرخ فریم پایین و باگ‌ قرار می‌گیرد که انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده با انتشار به‌روزرسانی رفع شوند.

در پایان، لازم به ذکر است که بازی Darksiders 3 هم اکنون برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی در دسترس قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۸ آذر ۱۳۹۷

    سلام،دیجیاتـو لطــــفا امـکان زوم روی تصاویـر رو در آپـدیت بعـدی اضافـه کن،‌قبـلا میـشد تصویـر رو بـاز کـرد و زوووم کـرد امـا خیـلی وقتـه دیگـه نمیـشه و ایـن مـورد بــشدت کـاربرها رو اذیـت میـکنه...

مطالب پیشنهادی