ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Luminar and Volvo use LiDAR to figure out pedestrian-activity (1)
خودرو

نتیجه همکاری ولوو و لومینار برای تشخیص و پیش بینی حرکات عابرین پیاده

رانندگی یک فرایند پیچیده است که نیاز به تمرکز و توجه زیاد دارد. البته گاه وجود این فاکتورها نیز به تنهایی برای عبور و مرور ایمن کافی نبوده و بعضا شرایطی پیش می آید که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

رانندگی یک فرایند پیچیده است که نیاز به تمرکز و توجه زیاد دارد. البته گاه وجود این فاکتورها نیز به تنهایی برای عبور و مرور ایمن کافی نبوده و بعضا شرایطی پیش می آید که پیش بینی حرکات عابرین یا دیگر خودروهای عبوری به یک کار بسیار دشوار بدل می شود. ولوو در زمینه ایمنی جزو سردمداران جهان خودروسازی محسوب می شود و قصد دارد تا در خصوص تکنولوژی رانندگی خودران نیز این ویژگی را حفظ کند.

با ظهور فناوری خودران و اتومبیل های بدون راننده، پیش بینی تصمیمات افراد یا دیگر رانندگان بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. دو شرکت ولوو و لومینار امیدوار هستند که با همکاری هم سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده و به کمک آن حرکات افراد و اجسام حاضر در معابر عمومی را پیش بینی کنند.

Luminar and Volvo use LiDAR to figure out pedestrian-activity (3)

همکاری ولوو و لومینار بر اساس فناوری LiDAR با رزولوشن بالا استوار است، به عبارت دقیق تر این دو شرکت قصد دارند با استفاده از سنسورهایی با برد و دقت بالا، حرکات عابرین را رصد کرده و در نهایت پیش بینی کنند.

فناوری LiDAR کمپانی لومینار قادر است با تشخیص لبه ها، عابرین را از بقیه اجسام موجود در محیط جدا کند. پس از جداسازی، داده های بدست آمده برای شبیه سازی افراد رهگذر به کار گرفته می شوند.

Luminar and Volvo use LiDAR to figure out pedestrian-activity

با توجه به الگوریتم های پیشرفته تجزیه و تحلیل داده ها، سیستم ابداعی ولوو و لومینار می تواند حرکات بعدی افراد را پیش بینی نموده و تشخیص دهد که آیا آنها مثلا قصد عبور از عرض خیابان را دارند یا خیر.

به گفته لومینار، فناوری LiDAR این کمپانی بردی برابر با 250 متر داشته و با اسکن بسیار دقیق جزئیات زیادی را از مسیر پیش رو استخراج می کند.

Luminar and Volvo use LiDAR to figure out pedestrian-activity (2)

ناگفته پیداست همکاری با ولوو که همواره به ایمنی شهرت داشته، تجارب خوبی را برای لومینار به ارمغان خواهد آورد. به غیر از مسیرهای شهری، سیستم توسعه یافته در اتوبان نیز به کمک محصولات ولوو خواهد شتافت. البته همانطور که قابل حدس است، محیط های شهری شلوغ و مملو از جمعیت چالش برانگیزترین مکان ها برای یک اتومبیل خودران محسوب می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۸ آذر ۱۳۹۷

    سلام،دیجیاتـو لطــــفا امـکان زوم روی تصاویـر رو در آپـدیت بعـدی اضافـه کن،‌قبـلا میـشد تصویـر رو بـاز کـرد و زوووم کـرد امـا خیـلی وقتـه دیگـه نمیـشه و ایـن مـورد بــشدت کـاربرها رو اذیـت میـکنه...

مطالب پیشنهادی