ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 10 نسخه‌ی 18290
تکنولوژی

ویندوز 10 نسخه‌ی پیش نمایش 18290 با ویژگی‌های جدید و بهبود در عملکرد عرضه شد

مایکروسافت بالاخره نسخه‌ی جدیدی از نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز خود یعنی ویندوز 10 نسخه‌ی 19H1 را عرضه کرد که قرار است به صورت رسمی در بهار ۲۰۱۹ منتشر گردد. نسخه‌ی 18290 در بخش پیش نمایش ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

مایکروسافت بالاخره نسخه‌ی جدیدی از نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز خود یعنی ویندوز 10 نسخه‌ی 19H1 را عرضه کرد که قرار است به صورت رسمی در بهار ۲۰۱۹ منتشر گردد. نسخه‌ی 18290 در بخش پیش نمایش ویندوز 10 برای اعضای گروه اینسایدر نشان دهنده‌ی ویژگی‌های جدید در کنار طراحی روان‌تر برای منوی استارت است.

از طرفی مشکلات آپدیت قبلی ویندوز 10 هنوز خبرساز است و در خبری اعلام شده که تنها ۲.۸ درصد از ویندوز 10‌ها آپدیت بزرگ ماه اکتبر ۲۰۱۸ مایکروسافت را نصب کرده‌اند. حالا مایکروسافت برای حل این مشکلات به صورت مداوم در حال عرضه‌ی آپدیت‌های جدید است تا مشکلات پیش آمده را هرچه سریعتر حل کند.

اعمال برخی تغییرات ظاهری در منوی استارت

یکی از تغییراتی که از همان ابتدا به چشم‌تان خواهد خورد، اعمال تغییراتی در منوی استارت ویندوز 10 است. اضافه شدن برخی آیکون‌ها برای تشخیص بهتر گزینه‌های درون منو و همچنین روان‌تر شدن کار با آن بخشی از این تغییرات محسوب می‌شود.

ویندوز 10 نسخه‌ی 18290

تنظیم ساعت

به نظر می‌رسد مایکروسافت به واکنش کاربران نسبت به نسخه‌های قبلی گوش داده و امکان تنظیم دستی ساعت با سرور را فراهم کرده است. این موضوع برای زمان‌هایی مناسب خواهد بود که فکر می‌کنید ساعت شما تنظیم نیست یا سرور از کار افتاده است.

ویندوز 10 نسخه‌ی 18290

مشاهده‌ی اپلیکیشن‌هایی که از میکروفون کامپیوتر استفاده می‌کنند

در نسخه‌ی 18252 مایکروسافت یک آیکون جدید میکروفون را به نوار پایین ویندوز 10 اضافه کرد تا به کاربران نشان دهد کدام اپلیکیشن‌ها در حال استفاده از میکروفون هستند. در آپدیت جدید کاربران می‌توانند نشانگر ماوس را روی میکروفون ببرند تا مشاهده کنند چه اپلیکیشن‌هایی در حال استفاده از میکروفون کامپیوتر هستند. همچنین دو بار کلیک کردن روی آیکون، شما را به بخش تنظیمات شخصی میکروفون خواهد برد.

ویندوز 10 نسخه‌ی 18290

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در صورت استفاده‌ی چند اپلیکیشن از میکروفون، با روش گفته شده لیستی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که در حال استفاده از میکروفون هستند به نمایش گذاشته خواهد شد.

بهبود عملکرد جستجو و کار تجربه‌ی استفاده از کورتانا

شرکت آمریکایی به دنبال بهبود عملکرد این سرویس‌ها در ویندوز است و حالا وقتی نوار جستجو را باز کنید متوجه می‌شوید که مایکروسافت تغییراتی در آن اعمال کرده است. حالا می‌توانید از این بخش به آخرین فعالیت‌های خود را مشاهده نمایید. دسترسی راحت‌تر به فیلتر‌ها نیز فراهم شده است.

اعلان‌های مربوط به بروزرسانی ویندوز

با استفاده از نسخه‌ی 19H1 هر زمان که آپدیتی دریافت شود و کامپیوتر نیاز به ریستارت شدن داشته باشد، آیکون ویندوز آپدیت به رنگ نارنجی در می‌آید و در نوار اعلان‌ها نمایش داده خواهد شد.

اعمال برخی بهبود‌های دیگر

البته این‌ها همه‌ی تغییرات اعمال شده روی ویندوز 10 نیست و بهبود در عملکرد در بخش‌های دیگری هم وجود داشته. برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید با استفاده از این لینک همه‌ی تغییرات اعمال شده را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۹ آذر ۱۳۹۷

    عالی دمت گرم

مطالب پیشنهادی