ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو هکر ایرانی عامل حملات سایبری به آمریکا؛ تحریم ها به بیت کوین هم رسید

وزارت خزانه داری آمریکا برای نخستین بار چند آدرس بیت کوین را در لیست تحریم های خود قرار داد. این آدرس ها پس از مجرم شناخته شدن دو هکر ایرانی در خارج کردن چند میلیون ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

وزارت خزانه داری آمریکا برای نخستین بار چند آدرس بیت کوین را در لیست تحریم های خود قرار داد. این آدرس ها پس از مجرم شناخته شدن دو هکر ایرانی در خارج کردن چند میلیون دلار از آمریکا اعلام شده و هر فرد، شرکت یا کشوری که با حساب های مورد اشاره تراکنش داشته باشد، توسط آمریکا تحریم خواهد شد.

دو هکر ایرانی حدود 6 میلیون دلار از آمریکا خارج کرده اند

فرامرز شاهی سوندی 34 ساله و محمد مهدی شاه منصوری 27 ساله دو هکری هستند که با استفاده از باج افزار «SamSam» به زیرساخت های چندین شهر آمریکا و کانادا در 43 ایالت، از جمله آتلانتا در جورجیا و نیوآرک در نیوجرسی، حمله کرده و با هدف قرار دادن بیش از 200 قربانی (عمدتاً سازمان ها)، در حدود 6 میلیون دلار پول از آمریکا خارج کرده اند.

البته باج افزار سم سم از سال 2015 حملات خود را آغاز کرده و با رمزنگاری کردن کامپیوترهای شهرداری ها و بیمارستان ها، تا چند ده هزار دلار از سازمان های مربوطه طلب کرده است. مبالغ دریافتی نیز به کیف پول بیت کوین هکرها واریز شده و طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، تا کنون بیش از 7000 تراکنش در این راستا انجام گرفته است.

هکر ایرانی
نمونه پیام باج افزار سم سم

به گفته کریگ کارپنتینو، وکیل آمریکایی پرونده، دو هکر ایرانی برای شناسایی اهداف آسیب پذیر تلاش های زیادی کرده اند. البته به اعتقاد کارپنتینو، هدف شاهی و شاه منصوری تنها خارج کردن دلار از آمریکا نبوده و هکرها قصد آسیب رساندن به زیرساخت ها را هم داشته اند.

یکی از بزرگترین حملات هکرهای ایرانی، از کار انداختن برخی از خدمات شهری آتلانتا در ماه مارس 2018 بود که امکان پرداخت قبوض آب و جریمه های رانندگی را از دسترس شهروندان خارج کرد.  البته در این ماجرا خدمات اورژانسی آتلانتا مورد حمله قرار نگرفت اما هزینه های جبران خسارات به 2.6 میلیون دلار رسید.

لازم به ذکر است که خزانه داری آمریکا از ارائه آمار دقیق قربانیان حمله و مبالغ پرداختی امتناع کرده و از افراد و سازمان ها خواسته به هیچ عنوان برای دسترسی دوباره به اطلاعات خود، به باج افزار پول پرداخت نکنند.

گفتنی است در یکی از موارد، بیمارستان هانکوک در ایندیانا برای بازیابی اطلاعات خود 55 هزار دلار به سم سم پرداخت کرده. اداره حمل و نقل کلورادو، دانشگاه کلگری کانادا و چند بیمارستان دیگر در سایر ایالت ها از جمله مهم ترین اهداف دو هکر ایرانی بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    چطور می‌خوان متوجه بشه کی با کی معامله کرده
    یک حسابهای دیگه
    سریع عوض میکنن
    معلومه بیت به بیت کوینشون سوخته آمریکایی ها

  • Amir Mahmoudi
    Amir Mahmoudi | ۹ آذر ۱۳۹۷

    دوستان نگران نباشید، واقعا منظورش پول خارج کردنه چون این پولارو فرداش تو دادگاه از دارایی های بلوکه شده ی ایران به دلایل مختلف بر میدارن، عملا قسمتی از حق مارو گرفتن! درسته منم حمله به بیمارستان رو دوست ندارم و میگم جواب بدی رو با بدی ندیم! ولی حقیقت اینکه هموطن های ما به خاطر تحریم های اینا، دارو ندارن، و یا دارو هاشون اونقدر گرون شده که ترجیح میدن بمیرن! خیلی از هم وطن های ما به خاطر کارای اونا مردن و در حال مرگن، پس بنظرم این یه دفاع از خوده، آمریکا باید هزینه ی کاراشو بده
    جدا از این فکر میکنم اینا همش برای بد جلوه دادن ایرانی هاس...
    چجوریه که تمام هکر های دنیا یا کره شمالی هستن یا روسی یا چینی؟

    • amink69
      amink69 | ۱۳ دی ۱۳۹۷

      فراموش نکن که علت کمبود دارو تو کشور و افزایش شدید قیمت ها در کشور هیچ ارتباطی به آمریکا نداره دوست عزیز دنبال باعث و بانی اصلیش بگرد دنبال سلطان های طلا دلار دارو ... بگرد دنبال کسی بگرد که دارو خریده احتکار میکنه وقتی خودمون به خودمون می زنیم توقع نداشته باش کسی دلش به حال ما بسوزه هرچند که دارو و ... تحریم نیست !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی