ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناوگان برقی ب ام و در راه است؛ از X3 الکتریکی تا رقیبی برای تسلا مدل 3

در نمایشگاه پکن 2018 بود که ب ام و از کانسپت iX3 به عنوان یک خودروی الکتریکی رونمایی کرد. حال عکس های جاسوسی منتشر شده در اتوبان های آلمان، نشان می دهد که این مدل ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

در نمایشگاه پکن 2018 بود که ب ام و از کانسپت iX3 به عنوان یک خودروی الکتریکی رونمایی کرد. حال عکس های جاسوسی منتشر شده در اتوبان های آلمان، نشان می دهد که این مدل به زودی توسط ب ام و عرضه خواهد شد و مشغول تست های نهایی است.

ظاهر بی ام و i3 بسیار شبیه به مدل کانسپت است و تنها سپر جلو و عقب با پوشش مخفی شونده پوشانده شده است. با توجه به این که مدل عکاسی شده دارای هیچ خروجی اگزوز نبوده و برچسب های هشدار تست وسیله نقلیه الکتریکی بر روی آن خورده است، یقینا با یک خودروی الکتریکی طرف هستیم.

به طور کلی ظاهر خودرو بسیار نزدیک به محصولات SUV بی ام و به خصوص X3 هست و دیگر خبری از آتش بازی در طراحی همچون i3 و i8 نیستیم. بی ام و برنامه دارد تا 11 مدل الکتریکی را عرضه کند و در حال حاضر نیز علاقه مندان می توانند به صورت آنلاین برای iX3 درخواست خود را ارائه دهند. این مدل به احتمال بسیار زیاد در سال آینده میلادی از راه خواهد رسید.

بی ام و i3

در واقع بی ام و با این مدل به جنگ جدیدترین SUV های الکتریکی حال حاضر همچون جگوار i-Pace، آئودی E-tron و مرسدس بنز EQ C خواهد رفت.

در ادامه بی ام و برنامه دارد تا سال 2021 میلادی از مدل i4 خود به عنوان یک سدان 4 درب کوپه مانند پرده برداری کند. در واقع با توجه به رای اتحادیه اروپا مبنی بر کاهش 40 درصدی گازهای Co2 تا سال 2030 میلادی شرکت های اروپایی را تحت فشاری مضاعف برای عرضه وسایل نقلیه الکتریکی قرار داده است.

این خودرو در کلاس بالاتری قرار خواهد داشت که به همان نسبت برد حرکتی بیشتر و همینطور قابلیت های رانندگی خودکار بیشتری خواهد داشت. بی ام و با i4 قصد دارد تا تسلا مدل 3 را هدف قرار دهد. این خودرو به احتمال بسیار زیاد از پلت فرم نسل دوم سری 4 که هنوز رونمایی نشده است بهره خواهد برد.

بی ام و i4 از ظاهر گیرای مدل کانسپت سود خواهد برد و همانند i3 و i8 آتش بازی جدید بی ام و در زمینه طراحی خواهد بود. طبق اعلام کروگر مدیرعامل بی ام و این مدل برد حرکتی حداقل برابر با 700 کیلومتر را خواهد داشت.

در حال حاضر میزان مجاز تولید گازهای سمی به طور متوسط برای شرکت بی ام و 122g/km است که باید تا سال 2030 به 70g/km برسد. بی ام و برای رسیدن به این هدف علاوه بر مدل های تمام برقی 25 مدل هیبریدی پلاگ نیز تا سال 2025 میلادی عرضه خواهد کرد.

در حال حاضر این شرکت تا ماه دسامبر بیش از 13،271 خودروی هیبریدی سفارش گرفته است که دقیقا دو برابر سال 2017 میلادی است. همچنین به طور متوسط در سال 2018 میلادی این شرکت در هر ماه بیش از 10،000 درخواست برای خودروهای برقی دریافت کرده است.

پر فروش ترین خودروی برقی و هیبریدی بی ام و i3 بوده که از سال 2013 بر روی خط تولید بی ام و قرار دارد. بی ام و امسال نیز i3 را با بسته باتری های بزرگ تر آپدیت کرد تا میزان برد حرکتی آن را افزایش دهد.

در سال 2017 میلادی این شرکت توانسته است بیش از 31،482 عدد بی ام و i3 به فروش برساند. البته همچنان بی ام و فاصله بسیار زیادی تا فروش 500،000 دستگاه خودروی برقی و هیبریدی تا سال 2020 میلادی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۹ آذر ۱۳۹۷

    چی میشد به جای اون نقش های آبی روی بدنه از نقش فیروزه‌ای اسلامی نظیر مساجد استفاده میشد??????????

مطالب پیشنهادی