ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک در حال آزمایش امکان فیلتر کردن پست‌های حاوی کلمات خاص

اگر می‌خواهید برخی محتوا‌های خاص را هرگز در وال فیسبوک خود مشاهده نکنید، احتمالا فیسبوک خبر خوشی برای شما داشته باشد. دانشجوی علوم کامپیوتر «جین مانچون وانگ» کد‌هایی از فیسبوک یافته که نشان می‌دهد این ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

اگر می‌خواهید برخی محتوا‌های خاص را هرگز در وال فیسبوک خود مشاهده نکنید، احتمالا فیسبوک خبر خوشی برای شما داشته باشد. دانشجوی علوم کامپیوتر «جین مانچون وانگ» کد‌هایی از فیسبوک یافته که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال جلوگیری از نمایش دادن برخی پست‌های حاوی برخی کلمات در وال شخصی کاربران است.

البته این موضوع تنها به کلمات ختم نمی‌شود و می‌تواند جمله و ایموجی هم باشد. البته خود فیسبوک هنوز این خبر را تایید و تکذیب نکرده است و تنها باید به ادعای دانشجوی علوم کامپیوتر اکتفا کنیم.

وانگ که سابقه‌ی زیادی در مهندسی معکوس اپلیکیشن‌ها و یافتن ویژگی‌های مخفی نرم افزار‌ها دارد، در توییتی عکسی از ویژگی یاد شده را منتشر کرده است. در این تصویر به نظر می‌رسد که یک منو به کاربران فیسبوک اجازه می‌دهد تا کامنت‌ها و پست‌هایی که دارای کلمات، ایموجی‌ها یا جملاتی خاص هستند را فیلتر کرده و هرگز مشاهده نکنند.

این ویژگی جلوی ایجاد شدن پست‌ها را نخواهد گرفت و پست کننده و همه‌ی کاربران دیگر پست یا کامنت منتشر شده را مشاهده خواهند کرد و تنها کسی که این ویژگی را فعال کرده است قادر به مشاهده‌ی آن نخواهد بود.

این سیستم تا حدی با حالت ایده‌آل -که در آن بتوانیم جلوی استفاده‌ی دیگران از برخی کلمات در پروفایل شخصی فیسبوک خود را بگیریم- فاصله دارد. هرچند اگر چنین موضوعی ممکن می‌شد احتمالا برخی بابت امکان سانسور در این پلتفرم اعتراض می‌کردند.

البته باید به یاد داشته باشیم که احتمالا نسخه‌ی نهایی این ویژگی با آن چیزی که در تصویر مشاهده کردیم متفات باشد. اینستاگرام که حالا زیر نظر کمپانی فیسبوک فعالیت می‌کند هم دارای سیستم فیلترینگ مشابهی است که می‌تواند جلوی نمایش برخی کامنت‌ها که دارای واژه‌هایی خاص هستند را بگیرد اما به طور کلی جلوی ایجاد شدن این کامنت‌ها را نخواهد گرفت. البته اینستاگرام تلاش می‌کند به طور خودکار کامنت‌های آزار دهنده و نامرتبط را حذف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۸ آذر ۱۳۹۷

    سلام،دیجیاتـو لطــــفا امـکان زوم روی تصاویـر رو در آپـدیت بعـدی اضافـه کن،‌قبـلا میـشد تصویـر رو بـاز کـرد و زوووم کـرد امـا خیـلی وقتـه دیگـه نمیـشه و ایـن مـورد بــشدت کـاربرها رو اذیـت میـکنه...

مطالب پیشنهادی