ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در پی ایجاد امکان اسکرول در تب‌های مرورگر گوگل کروم

اگر مدتی طولانی از مرورگر گوگل کروم استفاده کرده باشید، احتمالا شاهد وجود مشکلی در بخش تب‌های آن بوده‌اید. وقتی تعداد تب‌ها در کروم زیاد می‌شود، نمی‌توانید متوجه شوید که هر تب، مربوط به کدام ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

اگر مدتی طولانی از مرورگر گوگل کروم استفاده کرده باشید، احتمالا شاهد وجود مشکلی در بخش تب‌های آن بوده‌اید. وقتی تعداد تب‌ها در کروم زیاد می‌شود، نمی‌توانید متوجه شوید که هر تب، مربوط به کدام صفحه است و به طور کامل نوشته‌های آن از بین می‌رود. حالا به نظر می‌رسد که گوگل متوجه وجود این مشکل شده و تایید کرده است که به دنبال ایجاد امکان اسکرول تب‌های کروم است.

یکی از توسعه دهندگان گوگل در وبسایت ردیت اعلام کرد که این شرکت به دنبال اضافه کردن ویژگی اسکرول تب در مرورگر کروم است. البته که این ویژگی آنچنان جدید محسوب نمی‌شود چرا که همین حالا هم مرورگر فایرفاکس از این ویژگی بهره‌مند است.

در حال حاضر، اگر در کروم تب‌های بیشتری باز کنید، تب‌ها کوچک و کوچکتر می‌شوند. این موضوع در صورتی که نمایشگر بزرگی داشته باشید شاید خیلی شما را دچار مشکل نکند، اما اگر بیش از ۲۰ تب باز شده داشته باشید، قطعا دچار مشکل خواهید شد و اصلا نمی‌توانید وبسایت‌های باز شده را تشخیص دهید.

با بهره‌مندی کروم از تب‌های قابل اسکرول، این مرورگر تا تعداد خاصی به کوچکتر کردن تب‌ها می‌پردازد و سپس بقیه‌ی تب‌ها را در ادامه‌ی نوار تب‌ها نمایش می‌دهد. در این حالت احتمالا مثل مرورگر فایرفاکس، با فشردن دکمه‌ای می‌توانید بقیه‌ی تب‌های باز شده را نیز مشاهده نمایید. این موضوع می‌تواند راه حلی بهتر برای حل مشکلی باشد که عموما با مرورگر کروم پیش می‌آمد.

البته شاید برای بیشتر کاربران این ویژگی آنچنان تاثیر زیادی بر باز نگه داشتن یا نداشتن تب‌ها نگذارد، اما به این ترتیب برای کسانی که عموما از تب‌های زیادی استفاده می‌کنند می‌تواند مفید باشد. همچنین موضوع یاد شده اجازه می‌دهد تا تب‌های دیگر را ساده‌تر باز کنید.

همچنین با بهره‌مند شدن گوگل کروم از این ویژگی، احتمالا بتوان از ویژگی دیگر گوگل کروم مبنی بر گروه‌بندی تب‌های باز شده، بهتر از گذشته استفاده نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

    اخی. این بزرگترین مشکل کروم بود

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۸ آذر ۱۳۹۷

    سلام،دیجیاتـو لطــــفا امـکان زوم روی تصاویـر رو در آپـدیت بعـدی اضافـه کن،‌قبـلا میـشد تصویـر رو بـاز کـرد و زوووم کـرد امـا خیـلی وقتـه دیگـه نمیـشه و ایـن مـورد بــشدت کـاربرها رو اذیـت میـکنه...

مطالب پیشنهادی