ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

552de96c-audi-pop.up-next-flying-taxi-4
خودرو

تاکسی پرنده آئودی و ایرباس اولین پرواز آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشت

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی بر روی کره خاکی، برخی از شرکت ها به توسعه تاکسی های پرنده رو آورده و قصد دارند در آینده نزدیک صنعت حمل و نقل را بار دیگر متحول کنند. آئودی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی بر روی کره خاکی، برخی از شرکت ها به توسعه تاکسی های پرنده رو آورده و قصد دارند در آینده نزدیک صنعت حمل و نقل را بار دیگر متحول کنند.

آئودی یکی از این شرکت ها است که چندی پیش با معرفی کانسپت Pop.Up Next عزم خود را برای ورود به این عرصه نشان داد. این کانسپت با همکاری غول هواپیماسازی جهان یعنی ایرباس و استودیوی طراحی ایتال دیزاین خلق شده و می تواند هم بر روی زمین و هم در آسمان حرکت کند.

f3b392be-audi-pop.up-next-flying-taxi-7

حال با گذشت نزدیک به یک سال از زمان معرفی این تاکسی مفهومی، خبر می رسد که نمونه اولیه آن توانسته در طول همایش هفته پهپاد (Drone Week) آمستردام، اولین پرواز آزمایشی را در برابر دیدگان عموم مردم با موفقیت پشت سر بگذارد.

2bd6a5cb-audi-pop.up-next-flying-taxi-2

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم، پروتوتایپ Pop.Up Next از دو بخش تشکیل شده و در واقع ترکیبی از یک اتومبیل خودران و یک پهپاد محسوب می شود. در عملیات آزمایشی اخیر، محفظه حمل سرنشینان با موفقیت از پهپاد به ماژول یا به عبارت بهتر شاسی خودران موجود بر روی زمین منتقل شده؛ پس از قرار گرفتن محفظه بر روی شاسی و شکل گرفتن یک اتومبیل خودران، کانسپت دو منظوره در مسیر پیش رو شروع به حرکت خودکار نموده است.

3d88c58f-audi-pop.up-next-flying-taxi-6

البته باید به این نکته اشاره کنیم که پروتوتایپ حاضر در مقیاس 1:4 بوده و در ابعاد واقعی ساخته نشده است؛ با این حال آزمایش مهندسین آئودی اثبات می کند که امکان تبدیل ایده Pop.Up Next کاملا وجود دارد.

68d9288c-audi-pop.up-next-flying-taxi-1

آئودی اعتقاد دارد نسخه واقعی مفهومی دو منظوره اش در عرض 10 سال آینده به دست مشتریان رسیده و به عنوان یک تاکسی پرنده راحت و کارا در شهرهای بزرگ به کار گرفته خواهد شد. با این وسیله نقلیه جالب، مسافرین خواهند توانست بدون تعویض وسیله نقلیه، به مقاصد خود به صورت زمینی و هوایی منتقل شوند.

4dfedce4-audi-pop.up-next-flying-taxi-9

دکتر برند مارتنز (Bernd Martens) که عضو هیئت مدیره آئودی بوده و ریاست هیئت مدیره ایتال دیزاین را بر عهده دارد، در این باره گفته:

تاکسی های پرنده از راه خواهند رسید، ما در آئودی نسبت به این موضوع اطمینان داریم. در آینده شهروندان ارشد، کودکان و افرادی که فاقد گواهینامه هستند، تمایل خواهند داشت از تاکسی های رباتیک مناسب استفاده کنند.

f75047b5-audi-pop.up-next-flying-taxi-3

بد نیست اشاره کنیم در حال حاضر آئودی با همکاری شرکت Voom (یکی از زیرمجموعه های ایرباس) تست های مشابهی را در آمریکای جنوبی انجام می دهد. در این تست ها، وقتی فردی در مکزیکو سیتی یا سائوپائولو پرواز از طریق هلیکوپتر را رزرو می کند، یک دستگاه آئودی در محل فرود حاضر شده و وی را به مقصد نهایی منتقل می کند. یقینا تجارب به دست آمده در این گونه اقدامات آزمایشی به آئودی کمک خواهد کرد که قبل از عرضه Pop.Up Next نیازهای مشتریان را بهتر بشناسد.

e6a28f8b-audi-pop.up-next-flying-taxi-8

گفتنی است خودروساز آلمانی به زودی تست تاکسی پرنده را در زادگاه خود نیز انجام خواهد داد. این برنامه بخشی از پروژه جابجایی هوایی در محیط های شهری (Urban Air Mobility) به شمار می رود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی