ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

لیست دوستان نزدیک به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شد

خرداد ماه سال ۹۶، اینستاگرام اعلام کرد که در حال ارزیابی ویژگی جدیدی است که آن را «علاقمندی‌ها» یا Favorites خوانده بود که تلاشی برای طراحی مجدد لیست دوستان بود. همچنین اینستاگرام قصد داشت تا ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

خرداد ماه سال ۹۶، اینستاگرام اعلام کرد که در حال ارزیابی ویژگی جدیدی است که آن را «علاقمندی‌ها» یا Favorites خوانده بود که تلاشی برای طراحی مجدد لیست دوستان بود. همچنین اینستاگرام قصد داشت تا بتواند برای کاربرانش امکان اشتراک گذاری برنامه ریزی شده را فراهم نماید. حالا حدود ۱۸ ماه بعد، اینستاگرام اشتراک گذاری خصوصی را برای اپلیکیشن خود عرضه کرده که تفاوت زیادی با آنچه که در سال ۲۰۱۷ مشاهده شد، دارد. این ویژگی که حالا «دوستان نزدیک» خوانده می‌شود تنها محدودیتی که ایجاد می‌کند در رابطه با استوری‌ها در اینستاگرام خواهد بود.

برای استفاده از ویژگی جدید، دوربین بخش استوری اپلیکیشن را باز کنید و یک عکس یا ویدیو بگیرید. حالا، متوجه دایره‌ای سبز رنگ که روی آن یک ستاره وجود دارد خواهید شد. اگر روی آن بزنید شما به لیست دوستان نزدیکتان خواهید رفت.

اینستاگرام همچنین در تبی دیگر، بر اساس فعالیت‌های گذشته‌ی شما و دوستانتان، برخی افراد را برای اضافه کردن به لیست دوستان نزدیک پیشنهاد می‌کند.

بعد از انتخاب دوستان نزدیک، کافیست مجددا روی دایره‌ی سبز رنگ بزنید تا استوری تنها برای این افراد ارسال شود. بعد از انجام این کار، افرادی که در این لیست قرار گرفته باشند، دور عکس پروفایل شما در بخش استوری‌ها، یک دایره‌ی سبزرنگ خواهند دید که نشان می‌دهد شما آن‌ها را در این لیست قرار داده‌اید.

افرادی که وارد این لیست می‌شوند و یا از آن حذف می‌شوند هیچ اعلانی دریافت نخواهند کرد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت نسبت به تغییر لیست‌ها اقدام نمایید.

البته این ویژگی تا حدی ممکن است مشکلاتی نیز داشته باشد. به عنوان مثال بعید است که تنها دوستان نزدیکتان، شما را در لیست دوستان نزدیکشان قرار دهند. مثلا صفحات کسب و کار هم ممکن است که چنین رویکردی را برای بهتر دیده شدن در پیش بگیرند.

بنابراین به نظر می‌رسد این اقدام اینستاگرام شروعی برای ایجاد تغییرات بیشتر در زمینه‌ی خصوصی سازی اکانت‌های اینستاگرام باشد و احتمالا در ماه‌های آینده شاهد اعمال تغییرات بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farhad shiravani
    farhad shiravani | ۹ آذر ۱۳۹۷

    قربونه دستت به ما ایرانیا رحم کن.بهانه فیلتر میسازید.

مطالب پیشنهادی