ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به خاطر عدم استفاده از فیلتر‌های گرد و غبار در iMac و مک بوک‌ها دادگاهی شد

به تازگی شکایت جدیدی علیه اپل تنظیم شده که دلیل آن عدم استفاده‌ی اپل از فیلتر‌های گرد و غبار در کامپیوتر‌های iMac و مک بوک‌هاست که باعث آسیب دیدن نمایشگر‌ها و پردازنده‌های این لپتاپ‌ها می‌شود. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به تازگی شکایت جدیدی علیه اپل تنظیم شده که دلیل آن عدم استفاده‌ی اپل از فیلتر‌های گرد و غبار در کامپیوتر‌های iMac و مک بوک‌هاست که باعث آسیب دیدن نمایشگر‌ها و پردازنده‌های این لپتاپ‌ها می‌شود.

شرکت حقوقی هاگنز برمن که به نمایندگی از شاکیان خود «کیم آهرن»، «نیکولاس فرنزل» و «جاستین ایوانز» این شکایت را علیه اپل پیگیری می‌کند؛ اظهار داشته است که اپل در زمینه‌ی استفاده از فیلتر در دریچه‌ی کامپیوتر‌ها کم کاری کرده. این شرکت از سال ۲۰۱۳ به دنبال جمع آوری شاکیان بیشتر علیه اپل بوده است.

کامپیوتر‌های آسیب دیده عموما دارای نقاط سیاه یا تیره در نمایشگر خود هستند یا به خاطر تاثیر گرد و غبار روی برد‌های داخلی کامپیوترشان با کاهش سرعت چشمگیری مواجه شده‌اند. در این شکایت همچنین اعلام شده که کاربران برای حل مشکلات کامپیوتر‌های خود مجبور به تعویض نمایشگر می‌شدند و باید ۶۵۰ دلار برای تعویض آن هزینه می‌کردند. در حالی که هزینه‌ی تعمیر این نمایشگر‌ها می‌ توانست به مراتب پایین‌ تر باشد.

آهرن که خریدار یک آی مک ۲۷ اینچی است گفته که پس از نه ماه شاهد وجود لکه‌های تیره روی نمایشگر بوده و از طریق گوگل متوجه شده که افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. پشتیبانی اپل قادر به کمک رسانی نبود و فراگیر بودن این مشکل را تکذیب می‌کرد.

ایوانز سه بار نمایشگر آی مک خود را تعویض کرده که دو مرتبه این کار را با هزینه‌ی شخصی انجام داده و همچنین ۹۰۰ دلار دیگر نیز برای تعویض برد به کار رفته در کامپیوتر خود خرج کرده است چرا که به مرور زمان به شدت داغ می‌کرد و سرعتش پایین می‌آمد.

این پرونده در دست دادگاه ایالتی آمریکا در شمال کالیفرنیا شهر سن خوزه در جریان است. وکیل شاکیان خواستار توقف «عملکرد ناعادلانه‌ی شرکت اپل» و همچنین پرداخت خسارات وارده به شاکیان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

    نميدونم شركت ميليارد دلار سودآوري داره ولي گير داده كه تو چيزاي پلاستيكي صرفه جويي كنه، اين از اين اون از شارژراشون

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۹ آذر ۱۳۹۷

    من و دوستم هم روی مک بوک پرو برای نمایشگر همین مشکل را داریم! البته اول برای دوستم یک بار رایگان تعویض کرد مانیتورشو با اینکه گارانتی لپ تاپش تموم شده بود. الان هم که باز هم من هم دوستم نمایشگرمون اینطوری شده با پشتیبانی اپل مطرح کردیم باز گفت چون مشکل از سمت ما هستش رایگان عوض میکنیم. درسته مشکل وقت مارو حروم میکنه ولی هزینه ی پولی دریافت نمیکنه. بعید میدونم دادگاهه خیلی کارش به جایی برسه. واقعا هم نمیفهمم چرا اپل برای نازک کردن نمایشگر این لایه محافظ رو حذف کرده!!! حالا ۴ میلیمتر ضخیم تر طوری نمیشد!!!

مطالب پیشنهادی