ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انگلستان دومین ناو هواپیمابر خود را با اسم شاهزاده ولز راه اندازی کرد

روز گذشته موتورهای کشتی نظامی «شاهزاده ولز» با فشار یک دکمه روشن شدند تا نیروی دریایی سلطنتی انگلستان به کار افتادن دومین ناو هواپیمابر خود را جشن بگیرد. شاهزاده ولز که هم اکنون در لنگرگاه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

روز گذشته موتورهای کشتی نظامی «شاهزاده ولز» با فشار یک دکمه روشن شدند تا نیروی دریایی سلطنتی انگلستان به کار افتادن دومین ناو هواپیمابر خود را جشن بگیرد.

شاهزاده ولز که هم اکنون در لنگرگاه روسیث اسکاتلند پهلو گرفته، یک غول 65 هزار تنی است که دیروز چهار موتور دیزل فنلاندی Wärtsilä آن با نظارت 40 مهندس ارتشی و غیر نظامی روشن شد و توان تولید 11 مگاوات نیرو را به ثبت رساند؛ رقمی که برای یک شهر 25 هزار نفری کافی خواهد بود.

ناو هواپیمابر جدید انگلیسی ها دومین کشتی از کلاس «ملکه الیزابت» است که ساخت آن از سال 2011 آغاز شده و تا کنون نیروی مورد نیاز آن توسط ژنراتورهای کوچک روی عرشه یا منابع برقی موقت تأمین می شد. در واقع تا زمانی که تمام موتورهای شاهزاده ولز به صورت پایدار فعال نشوند، این کشتی نظامی عملاً 65 هزار تن فلز شناور خواهد بود.

ناو هواپیمابر
رندر دو ناو هواپیمابر انگلستان

بر اساس اطلاعاتی که نیروی دریایی سلطنتی انگلستان منتشر کرده، چهار موتور فنلاندی ناو هواپیمابر Prince of Wales تنها 40 درصد از نیروی مورد نیاز آن را تأمین خواهند کرد و نیروگاه اصلی شاهزاده ولز دو موتور MT30 ساخت رولزرویس خواهد بود که توان خروجی آنها به 40 مگاوات می رسد.

شش موتور ناو شاهزاده ولز در مجموع بیش از 50 مگاوات نیرو تولید می کنند

مجموع نیروی تولیدی توسط چهار موتور وارتسیلا و دو موتور رولزرویس در نهایت برای تأمین نیازهای 1500 خدمه کشتی، 250 تفنگدار سلطنتی و 40 فروند جنگنده چند منظوره عمود پرواز F-35B Lightning II مورد استفاده قرار می گیرد و انگلستان را در رقابت بر سر تعداد ناوهای هواپیمابر از رقبایی مانند فرانسه و روسیه (با ناوهای هواپیمابر شارل دوگل و آدمیرال کوزنتسوف) پیش خواهد انداخت.

ناو هواپیمابر

گفتنی است ناو هواپیمابر شاهزاده ولز با موتورهای دیزلی و توان بیش از 50 مگاوات، قرار است در سال 2019 از لنگرگاه روسیث اسکاتلند به بندر پورتسموث در جنوب انگلستان نقل مکان کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی