ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه مخاطبین تکراری را در اندروید حذف یا ادغام کنیم؟

شاید جمع شدن یک سری مخاطب و شماره تلفن تکراری در یک تلفن هوشمند مسئله چندان بزرگی نباشد اما به هر حال وجودشان باعث شلختگی و نامرتب شدن لیست مخاطبین می‌شود. به همین خاطر در ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

شاید جمع شدن یک سری مخاطب و شماره تلفن تکراری در یک تلفن هوشمند مسئله چندان بزرگی نباشد اما به هر حال وجودشان باعث شلختگی و نامرتب شدن لیست مخاطبین می‌شود. به همین خاطر در این متن از نحوه ادغام و حذف مخاطبین تکراری در اندروید برایتان می‌گوییم. پس با دیجیاتو همراه باشید.

حذف یا ادغام مخاطبین تکراری با اپ Contacts


طبیعتا زمانی که بخواهید برای حذف یا ادغام مخاطبین تکراری اقدام کنید باید به سراغ اپ Contacts تلفن هوشمندتان بروید. البته راه و روش کار با اپ Contacts موبایل‌های مختلف با هم فرق می‌کند اما تقریبا روندی یکسان پیش روی شماست و اگر کمی وقت بگذارید قطعا به چیزی که دنبالش هستید می‌رسید.

برای پاک کردن یک مخاطب تکراری ساده‌ترین راه این است که پس از پیدا کردن آن، کلید سه نقطه را بفشارید و گزینه Delete را انتخاب کنید. اما اگر از یک شخص دو مخاطب متفاوت دارید که در یکی شماره تماس و در دیگری ایمیل آدرس او قرار دارد، آن وقت باید راهی برای ادغام این دو مخاطب پیدا کنید.

کاربران اندرویدی اغلب برای انجام این کار باید پس از ورود به اپ Contacts با فشردن کلید منو به سراغ گزینه Suggestions بروند. در این بخش احتمالا گزینه‌ای به نام Clean up duplicates پیدا خواهید کردن که با فشردن آن می‌توانید به صورت اتوماتیک یا دستی تمام مخاطبین تکراری خود را حذف یا ادغام کنید.

البته همانطور که پیشتر اشاره کردم ممکن است که نحوه انجام این کار کاملا روی موبایل شما متفاوت باشد. اگر این طور بود فقط کافیست یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید تا در سریع‌ترین حالت ممکن راهکارهای مناسبی در اختیارتان قرار بگیرند.

حذف یا ادغام مخاطبین تکراری با Gmail


با تمام این اوصاف شاید بهترین راه برای حذف یا ادغام مخاطبین تکراری استفاده از نسخه تحت وب Gmail باشد. به هر حال با ابزار تحت وب Gmail آزادی عمل بیشتری خواهید داشت و حتی می‌توانید به لطف آن‌ها کمی به کارها سرعت ببخشید.

برای حذف یا ادغام مخاطبین تکراری از طریق Gmail ابتدا باید روی منوی کشویی آن کلیک کنید و سپس از میان گزینه‌های موجود به سراغ Contacts بروید. به محض ورود به بخش Contacts، گوگل با یک نوتیفیکیش به شما در مورد مخاطبین تکراریتان اطلاع می‌دهد. روی لینک این نوتیفیکیشن کلیک کنید تا بتوانید از طریق آن مخاطبین تکراری خود را حذف یا ادغام کنید.

البته اگر نوتیفیکیشنی که در موردش صحبت می‌کردم را هم ندیدید، نگران نشوید. چرا که می‌توان به صفحه مربوط به مخاطبین تکراری از طریق منوی کشویی بخش Contacts دست پیدا کرد. فقط کافیست این منوی کشویی را بیرون بکشید و در نهایت روی گزینه Duplicates کلیک کنید.

حذف یا ادغام مخاطبین تکراری با اپ‌های شخص ثالث


با این حال، اگر خیلی حوصله وقت گذاشتن برای منوهای پیچ در پیچ اندروید را ندارید، بهترین گزینه ممکن برای شما استفاده از یک اپ شخص ثالث است. در این مسیر شاید بهترین و کارآمدترین اپ ممکن برای حذف یا ادغام مخاطبین تکراری Simpler Merge Duplicates باشد.

خوشبختانه کار با Simpler Merge Duplicates به هیچ وجه پیچیده نیست. فقط کافیست اپ را نصب و اجرا کنید تا Simpler Merge Duplicates به سرعت مخاطبین تکراریتان را شناسایی کند و لیست آن‌ها را در اختیارتان بگذارد. آن وقت با یک نگاه کلی می‌توانید ببینید که کدام یک از مخاطبین شناسایی شده باید حذف یا ادغام شوند.

البته بگذارید به شما هشدار دهم که اغلب اپ‌های مدیریت مخاطب اندرویدی برای انجام اموری که به آن‌ها محول شده، دسترسی‌های سطح بالایی را از کاربر درخواست می‌کنند. از این رو، اگر حفظ حریم شخصی برایتان اهمیت زیادی دارد شاید بهتر باشد یا به سراغ این دسته از اپ‌ها نروید یا مطمئن‌ترینشان را برای پیشبرد کارهایتان انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی