ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حراج دستخط استیو جابز برای فروش بورد Apple-1

چندی وقتی است که نمونه‌هایی از اولین کامپیوتر اپل یعنی Apple-1 و بورد‌های آن به مزایده گذاشته می‌شوند و برخی کلکسیون داران به خرید چنین محصولاتی علاقه نشان می‌دهند. حال گزارش شده که آگهی فروش ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

چندی وقتی است که نمونه‌هایی از اولین کامپیوتر اپل یعنی Apple-1 و بورد‌های آن به مزایده گذاشته می‌شوند و برخی کلکسیون داران به خرید چنین محصولاتی علاقه نشان می‌دهند. حال گزارش شده که آگهی فروش این کامپیوتر نیز قرار است به حراج گذاشته شود. آنچه این آگهی را از دیگر موارد موجود مجزا می‌کند این است که استیو جابز شخصاً آگهی یاد شده را نوشته و این برگه جز معدود کاغذهایی است که به نوعی قسمتی از تاریخچه کمپانی کوپرتینویی را به نمایش می‌گذارد.

بنیانگذار و مدیر عامل اسبق اپل در این آگهی، نمونه‌ی اولیه‌ای از این ماشین را به همراه کتابچه‌ی راهنمایی آن به فروش می‌گذارد و در ازای آن مبلغی معادل ۷۵ دلار را درخواست می‌کند.

جابز سعی کرده با فوق العاده نشان دادن فروش و ذکر کردن ویژگی‌های منحصر به فرد این بورد نظیر ترمینال مانیتور‌های CRT، مشتری‌های زیادی را به خود جلب کند. سال ۱۹۷۶ بسیاری از کامیپوتر‌ها با استفاده از دسته ای از فلش‌های LED در پنل جلویی خود برنامه‌ریزی می‌شدند. در آن زمان تعبیه ‌ی صفحه نمایش برای یک کامپیوتر‌، ایده‌ای انقلابی به شمار می‌رفت.

همانطور که می‌دانید این دستگاه که انقلابی در صنعت کامپیوتر های خانگی پدید آورد، یکی از ۵۰ دستگاهی است که در تابستان سال ۱۹۷۶ میلادی، توسط موسسان این شرکت در پارکینگ محل سکونت استیو جابز مونتاژ شد.

با اینکه Apple-1 نه تنها اختراعی خلاقانه است، بلکه محصولی کلیدی و موثر در وقوع انقلاب دیجیتال محسوب می شد اما در آن زمان خریدار زیادی نداشت. با این وجود بالاخره مالک فروشگاه های زنجیره ای Byte Shop، پاول ترل، پنجاه Apple-1 خریداری کرد و هر کدام را با قیمت ۶۶۶.۶ دلار به فروش رساند. پس از کسب این موفقیت، جابز و استیو وزنیاک، ۱۵۰ نسخه دیگر نیز تولید کرده و به فروش رساندند.

این آگهی در واقع به دسته‌ی دوم بوردهای تولید شده اختصاص دارد و جابز سعی داشته آن را به فروش برساند.

 

تماشا کنید: چرا اپل آیپد پرو را جایگزین کامپیوتر می داند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی