ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بزرگ‌ترین معضل ایکس باکس وان چیست؟

سال‌ها از شروع نسل هشتم دنیای بازی‌های کامپیوتری می‌گذرد. در این بین دو رقیب نام آشنای این عرصه یعنی سونی و مایکروسافت همچنان تصمیم ندارند تا نسل بعدی را استارت زده و کنسول‌های جدیدی را ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۲

سال‌ها از شروع نسل هشتم دنیای بازی‌های کامپیوتری می‌گذرد. در این بین دو رقیب نام آشنای این عرصه یعنی سونی و مایکروسافت همچنان تصمیم ندارند تا نسل بعدی را استارت زده و کنسول‌های جدیدی را معرفی کنند. بلکه به عرضه نسخه‌هایی قدرتمندتر بسنده کرده‌اند که چند ماهیست شاهد حضور آنان در بازار بوده‌ایم.

با وجود گذشت این مدت زمان از عرضه اکس باکس وان، مشکلی درخصوص این کنسول وجود دارد که صرف نظر از تمامی تفاوت‌ها و کاستی‌های دیگر بسیار به چشم می‌آید. درواقع این مشکل تاکنون توانسته است برخی از کاربران را راضی و برخی را همچنان ناراضی نگه دارد. در ادامه مطلبی از مگان فرخمنش (Megan Farokhmanesh) نویسنده وبسایت The Verge در این خصوص را میخوانیم.

 


 

 

سونی کنترلر دوال شاک را از ابتدا بدون نیاز به باطری‌های قلمی عرضه کرده است و به سادگی قابلیت شارژ کردن آنان با استفاده از پایه‌های مخصوص یا کابل USB و اتصال آن به کنسول وجود دارد. حتی نینتندو جوی‌کان‌های کوچک و ظریف سوییچ را بوسیله مجموعه شارژکننده کنسول شارژ می‌کند.

اما شما برای استفاده از کنترلر اکس باکس وان نیازمند جایگزین کردن باطری‌های قلمی درون آن هستید. تنها درصورتی نیاز به این کار نخواهید داشت که با استفاده از سیم و همچنین با تحمل کردن فاصله‌ای کوتاه تا صفحه نمایش تصمیم به بازی کردن داشته باشید.

اگر به سراغ کنسول‌های دستی سونی و نینتندو برویم مشاهده می‌کنیم که پلی استیشن ویتا و نینتندو 3DS هردو بوسیله شارژر و بدون نیاز به باطری‌های قلمی شارژ می‌شوند. خیال شما ازین بابت راحت است و به مشکلی برنمی‌خورید. استفاده از باطری شاید در بسیاری از موارد امری منسوخ شده باشد، اما حتی در سال 2018 نیز مایکروسافت این سیستم قدیمی خود را تغییر نداده است.

کنترلرهای الیتِ اکس باکس وان نیز که با استفاده از تکنولوژی‌های روز ساخته شده‌اند و قیمت بالایی نیز دارند، باز هم نیازمند استفاده از باطری‌های قلمی هستند.

 

 

اما در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند ردیت (Reddit) کاربران به نیمه پر لیوان اشاره کرده‌اند. می‌توان در این میان کمپین‌هایی را مشاهده کرد که از این سیستم دفاع می‌کنند. این کاربران معتقدند استفاده از کنترلرهایی که از باطری استفاده می‌کنند بسیار بهتر از مدل‌های شارژی است.

«امیدوارم سازندگان در این سیستم کنترلرها تغییری ایجاد نکنند»، «هیچ چیز بدتر از این نیست که در حین بازی مجبور شوید کنترلر خود را عوض کنید یا آن را برای شارژ کردن به کنسول متصل کنید» و... . این‌ها مثال‌هایی از نظرات کاربران در این کمپین‌ برای حمایت از حضور باطری‌های قلمی در مدل‌های جدید کنترلرها است.

بصورت کلی بسیاری از این کاربران طرفدار تعویض باطری هرچند سریع و با هزینه‌ای زیاد یا کم جهت خرید باطری‌هایی بادوام‌تر هستند. آن‌ها معتقدند این کار ساده‌تر و بی‌دردسرتر از زمانی است که مجبور باشید کنترلر خود را بصورت کلی تعویض کرده یا آن را به کنسول متصل کنید.

 

 

زمانی که از مایکروسافت درخصوص این سیاست سوال شد، گفته شد که این کمپانی درنظر دارد تا برای کاربران خود آزادی عمل قائل شود. به همین خاطر کاربران می‌توانند برای استفاده از کنترلرهای اکس باکس وان چه درخصوص کنسول و یا ویندوز10 از کابل USB و بصورت اتصال مستقیم استفاده کنند.

یا حتی می‌توانید به سراغ باطری ( مایکروسافت کاربران را برای استفاده از بهترین عملکرد کنترلرها دعوت به باطری‌های ساده یا یک بار مصرف کرده است و استفاده از باطری‌های شارژی را توصیه نمی‌کند) بروید. کیت‌های مخصوص این کنترلرها که توانایی شارژ مجدد داشته و در قسمت جا باطری دسته قرار می‌گیرند نیز می‌توانند یکی دیگر از انتخاب‌های شما باشند ( برخی ازین کیت‌ها ماکسیمم تا 4 ساعت شارژ شده و می‌توانید از آنان تا 30 نیز استفاده کنید ).

این پاسخ قانع کننده است و تایید می‌کند که مایکروسافت در این زمینه سیاست درستی را در پیش گرفته است. اما چرا با وجود این آزادی عمل امکانات مورد نیاز برای استفاده از ابتدا در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد؟

 

 

برای مثال با وجود خرید یک کنسول اکس باکس وان که خود هزینه قابل توجهی را در پی دارد، چرا کاربران باید بصورت جداگانه کابل USB را خریداری کنند؟ درصورت استفاده از باطری‌های یک بار مصرف و در شرایطی که باطری اضافه برای جایگزین کردن باطری‌های تمام شده به همراه نداشته باشید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

مجبور می‌شوید حتی در حین بازی به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه کنید و سریعا باطری مورد نظرتان را تهیه کنید. چرا که درصورت نبود کابل USB کوچک‌ترین استفاده از کنترلر مقدور نیست و عملا دسترسی شما به کنسولتان از بین می‌رود! با این وجود باز هم برخی مشکلات و سوالات همچنان بی‌جواب و بی راه حل باقی می‌مانند.

با وجود مزایای استفاده از این سیستم قدیمی، باز هم مشکلات و برخی مسائل موجود که بالاتر به آنان پرداختیم موجب می‌شود تا همچنان تکنولوژی جدیدتر و کنترلرهای شارژی را در ارجحیت قرار دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    چرا با خرید اپل تی وی بهتون کابل hdmi نمی دن ؟؟؟ چرا وقتی 3ds می خری شارژر بهتون نمی دن ؟ اینا معضل بزرگ نیستن حالا یه باطری شده معضل

    چرا اپل و ... یه شارژر وایرلس توی جعبه یا محصول ۱۰۰۰ دلاری نمی زارن ؟

    چنان گفته باطری قلمی انگار یه محصول از رده خارجه ، برادر من هنوز کنترلر های تلویزیون باطری قلمی دارن

    • محمد امین بهتوئی
      محمد امین بهتوئی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

      تمام محصولات الکترونیکی اگر با کمبود تجهیزات در وکیج اولیه عرضه بشن دارای ضعف هستن و صرفا چون X و Y هم همین مشکل رو دارن دلیل نمیشه تا از مطرح کردنش منصرف بشیم
      وقتی راه برای ارتقاء کیفی یک محصول بازه و بقیه رقبا از سال‌ها پیش دارن از همچین تکنولوژی ساده‌ای برای ساده‌‌تر کردن تجربه کار با دستگاه استفاده می‌کنن میشه مقاوت در برابر استفاده ازش رو یه ضعف دونست

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

        جالبه که اون شرکت ها هیچ وقت توبیخ نمی شن ، اما کار به ایکس باکس می کشه، وضعیت کلا فرق می کنه و می شه بزرگترین معضل برند

        یه تحلیل فوق العاده از سایت عالی طرفدار دو اتیشه اپل که هیچ تخصصی توی گیم نداره

        بعدشم کدوم کمبود ؟ یه وسیله جانبی هستش که می تونی جداگانه بخری اگه دوست داری ، اگه این کمبود هستش پس همه وسیله های جانبی کمبود هستن

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

        اقا ما هنوز منتطر بررسی هورایزن 4 هستیم دو ماه بعد اومدنش

        حالا بازی خوبی شده، اشکال نداره ازش تعریف بکنید ، مشکلی واسه طرفداران پلی استیشن پیش نمی یاد

        • محمد امین بهتوئی
          محمد امین بهتوئی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

          دوست عزیز از این مورد به عنوان یک «معضل» یاد شد نه «ایراد»، نویسنده این مطلب یعنی بنده هم فن مایکروسافت هستم، پس نیازی نیست به این دید که قرار بوده کوبیده شه کنسول به مطلب نگاه کنید
          بررسی هوایزن 4 هم در زمان عرضه بازی روی سایت قرار گرفت
          https://digiato.com/article/2018/10/13/بررسی-بازی-forza-horizon-4؛-نغمۀ-آتش-و-یخ-روی-آسفالت/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی