ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی به نوجوانان احساس امنیت و اعتماد به نفس می‌دهد

همه ما از تاثیرات منفی شبکه‌های اجتماعی روی نوجوانان آگاه هستیم. البته اخیرا تحقیق تازه‌ای انجام شده که نشان می‌دهد اکثر نوجوانان با حضور در شبکه‌های اجتماعی اعتماد به نفس گرفته و حتی حس بهتری ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

همه ما از تاثیرات منفی شبکه‌های اجتماعی روی نوجوانان آگاه هستیم. البته اخیرا تحقیق تازه‌ای انجام شده که نشان می‌دهد اکثر نوجوانان با حضور در شبکه‌های اجتماعی اعتماد به نفس گرفته و حتی حس بهتری پیدا می‌کنند.

در این تحقیق که با پرسش از ۷۴۳ نوجوان بین ۱۳ تا ۱۷ سال صورت گرفته است، ۸۱ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که به‌ خاطر شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها حس نزدیکی بیشتری با دوستان خود می‌کنند.

جدا از این‌ها نزدیک به ۷۰ درصد افراد حاضر در این تحیق می‌گویند که به لطف شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها هنگام روزهای سخت زندگی خود احساس حمایت بیشتری می‌کنند. این گروه اعتقاد دارند که شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که به طیف وسیع‌تری از انسان‌ها دسترسی پیدا کنند.

البته از سوی دیگر، ۲۶ درصد افراد نوجوان حاضر در این نظر سنجی می‌گویند که استفاده از شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها حس بدی را منتقل می‌کند. همچنین ۴۵ درصد نوجوانان اعتقاد دارند که آن‌ها بیش از اندازه غرق استفاده از این سرویس‌های اینترنتی شده‌اند.

نوجوانان

۴۵ درصد افراد حاضر در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که یکی از کارهای اصلی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، لغو دوستی و آنفالو کردن دیگر افراد است. در پاسخ به دلیل این کار، ۵۲ درصد رفتارهای خشونت آمیز طرف مقابل را به عنوان دلیل اصلی عنوان کرده‌اند.

جدا از این موارد، ۴۳ درصد نوجوانان می‌گویند آن‌ها از جهت منتشر کردن پست‌هایی که باعث خوب به نظر آمدنشان در نظر دیگران بشود، تحت فشار هستند. همچنین ۳۷ اعتراف کرده‌اند که آن‌ها به دنبال نشر پست‌هایی هستند که برایشان لایک و نظرات بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

این تحقیق آمار جالبی را در مورد موضوع پست‌های این گروه سنی نشان می‌دهد که بر اساس آن، ۴۴ درصد افراد در مورد خانواده، ۳۴ درصد در مورد احساسات شخصی، ۲۲ درصد در مورد روابط عاطفی و تنها ۱۰ درصد در مورد عقاید مذهبی خود پست‌هایی را در اکانت خود منتشر می‌کنند.

نظر شما چیست؟ هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی چه احساسی دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    اعتماد به نفس:پلنگای اینستا?

  • triste
    triste | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

    عجب عکسی

مطالب پیشنهادی