ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این چاپگر سه بعدی نقاشی‌ها را با دقت بالایی بازسازی می‌کند [تماشا کنید]

یادگیری اصول پایه نقاشی چندان دشوار نیست اما حرفه‌ای شدن در آن واقعا کار سختی است؛ کار سختی که به نظر با چاپگر سه بعدی محققان دانشگاه MIT آسان‌تر خواهد شد. همه می‌دانیم که چاپگرهای ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

یادگیری اصول پایه نقاشی چندان دشوار نیست اما حرفه‌ای شدن در آن واقعا کار سختی است؛ کار سختی که به نظر با چاپگر سه بعدی محققان دانشگاه MIT آسان‌تر خواهد شد.

همه می‌دانیم که چاپگرهای دو بعدی تنها از چهار رنگ استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث می شود که نتوان از آن‌‌ها برای چاپ باکیفیت نقاشی‌ها استفاده کرد. در پاسخ به این مشکل، محققان دانشگه MIT توانسته‌اند چاپگر سه بعدی مجهز به هوش مصنوعی را طراحی کنند که حتی با وجود شرایط بد نسخه اصلی نقاشی هم می‌تواند کار خودش در بازسازی نقاشی‌ها را بسیار خوب انجام دهد.

این چاپگر سه بعدی که RePaint نام دارد، از ۱۰ مخزن رنگی جداگانه جوهر شفاف استفاده کرده و سیستم هوش مصنوعی آن هم بهترین رنگ مورد نیاز را پیش بینی می‌کند. در ضمن این چاپگر می‌تواند تشخیص دهد که کدام رنگ‌ها برای استفاده در نقطه خاصی از نقاشی مورد نیاز هستند.

RePaint در استفاده از رنگ‌ها شرایط تابش نور را هم در نظر می‌گیرد و حتی برای کپی کردن نقاشی‌های سبک ترام که با استفاده از نقطه‌های پرتعداد طراحی می‌شوند نیز کاربرد خواهد داشت.

البته Repaint در حال حاضر نمی تواند بافت سطوح و انعکاس را بازسازی کند و همین موضوع باعث می‌شود که برخی از نقاشی‌هایی که روی این ویژگی‌ها مانور ویژه‌ای داده‌اند، در نسخه بازسازی شده خود توسط این چاپگر، آنچنان زیبا به نظر نرسند.

خروجی Repaint در حال حاضر در اندازه یک کارت پستال است و استفاده از آن در مقایس‌های بزرگ‌تر باعث می‌شود تا کار موزه‌ها برای نمایش و حفاظت از آثار خود آسان‌تر شده و شما هم بتوانید طرحی نزدیک به شاهکار‌های ون گوگ را در خانه خود داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی