ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

افزایش چشمگیر سرعت التیام زخمها از طریق بانداژ الکتریکی

چند وقتی است که محققان متوجه شده‌اند که الکتریسیته می‌تواند به درمان زخم ها کمک کند و به همین دلیل دستگاه های الکتروتراپی زیادی در بسیاری از کلینک ها وجود دارد. حال دانشمندان راهی یافته‌اند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

چند وقتی است که محققان متوجه شده‌اند که الکتریسیته می‌تواند به درمان زخم ها کمک کند و به همین دلیل دستگاه های الکتروتراپی زیادی در بسیاری از کلینک ها وجود دارد.

حال دانشمندان راهی یافته‌اند که از اثر شفابخش نیروی برق در جراحت کوچک نیز استفاده کنند و کاربر بتواند همواره از آن برای بهبود زخم‌هایش استفاده کند. از این رو آنها موفق شده‌اند بانداژ الکتریکی خاصی توسعه دهند که می‌توان آن را با حرکت بدن شارژ نمود.

این بانداژ که توسط محققین دانشگاه ویسکانسین-مدیسن طراحی شده است، به بند بزرگی متصل می‌شود و کاربر باید آن بند را زیر لباسش بپوشد. در این بند تجهیزاتی به نام نانوژنراتور تعبیه شده که قادرند انرژی را از حرکت بدن کاربر بدست آورند و انرژی مورد نیاز بانداژ الکتریکی را فراهم نمایند.

برای مثال کاربر تنها با نفس کشیدن موجب می‌شود که بند یاد شده تکان خورده و حرکت نماید. بدین ترتیب تنها با نفس کشیدن کاربر، باتری بند یاد شده پر شده و انرژی مورد نیاز برای درمان جراحات تامین می‌شود.

پالس های الکتریکی کم شدت جمع آوری شده آرام به الکترود موجود در بانداژ منتقل می شوند و در تماس مستقیم با بافت آسیب دیده قرار می‌گیرند. محققان برای آزمایش این بانداژ ابتدا از موش ها استفاده کردند و پژوهشگران با این پاسمان موفق شدند جراحتی که فرآیند درمان معمولی آن ۱۲ روز به طول می‌انجامد را طی سه روز بهبود بخشند.

این پالس های الکتریکی شدت کمی دارند و بر خلاف دیگر گجت های الکتروتراپی که حجم بالایی از برق را منتقل می‌کنند، ضرری برای بافت های بدن ندارند. ضمن اینکه جریان پایین برق، می‌تواند سلول های پوست بیشتری را برای درمان جراحات کنارهم جمع کرده و مواد بیوشیمی بهتری برای رشد بهتر بافت مذکور فراهم آورد.

 

تماشا کنید: پوست‌ مالتی تاچ بدن انسان را به کنترلر‌هایی از راه دور تبدیل می‌کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی